OLO chcem viesť čo najrýchlejšie do novej generácie, tvrdí nový šéf M. Maslák
Maslák vníma postavenie OLO ako nenahraditeľnú súčasť hlavného mesta a podľa jeho slov je dôležité, aby zotrvalo ako najsilnejší hráč na poli nakladania s komunálnym odpadom.
Nový šéf bratislavskej mestskej spoločnosti Odvoz a likvidácia odpadu (OLO) Martin Maslák chce viesť firmu čo najrýchlejšie a najefektívnejšie do novej generácie.
Vízie nového šéfa
Za dôležité považuje optimalizovať náklady spoločnosti a určiť stratégiu firmy v strednodobom a dlhodobom horizonte. Povedal to s tým, že je nutné zaviesť sledovanie výkonnostných ukazovateľov.
„OLO vnímam ako silnú konkurencieschopnú spoločnosť v odpadovom hospodárstve, ktorá dokáže zabezpečiť spoľahlivý zvoz odpadu,“ tvrdí Maslák. Postavenie OLO vníma ako nenahraditeľnú súčasť hlavného mesta a podľa jeho slov je dôležité, aby zotrvalo ako najsilnejší hráč na poli nakladania s komunálnym odpadom, s prioritou ochrany životného prostredia. „Aj napriek ročnému výpadku turbogenerátora sa očakáva kladný hospodársky výsledok,“ uviedol nový šéf OLO.
Bratislavská spaľovňa odpadu sa podľa neho nachádza v stave „prislúchajúcom veku technológie“ a je nutné riešiť generálne opravy kotlov K1 a K2 do roku 2025, keď končí ich životnosť. „Realizuje sa inšpekcia technológie autorizovanou spoločnosťou a jej výsledkom bude súhrnná správa opatrení s cieľom predĺžiť životnosť spaľovne,“ podotkol Maslák.
Plasty v Bratislave
Triedenie odpadu predchádzajúce vedenie „outsourcovalo“ externej firme – Bratislavská recyklačná (predtým Vassal EKO). V budúcnosti optická triediaca linka spoločnosti podľa Masláka po spustení zvýši množstvo vytriedených plastov v Bratislave, avšak aktuálne táto linka nemá právoplatné povolenia na prevádzku. „Zvyškové plasty po vytriedení nezaťažujú životné prostredie ukladaním na skládku, ale sa energeticky zhodnocujú v spaľovni. Konečným výsledkom spaľovacieho procesu je výroba elektrickej energie, ktorá je odovzdávaná do verejnej siete,“ podotkol.
Postavenie firmy OLO vidí v roku 2022 v jasnejších farbách a v lepšej finančnej kondícii. „Taktiež s jasne definovanou stratégiou rozvoja v súlade so smerovaním mesta,“ poznamenal Maslák.
Ak chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.