Bratislava sa spája so štyrmi slovenskými mestami za cieľom podpory cestovného ruchu na Slovensku
Päť slovenských miest chce spojiť svoje sily a vytvoriť spoločnú kampaň pod názvom „Víkend v meste“. O čo pôjde? Zámerom tejto iniciatívy je vyzdvihnúť dôvody prečo, kedy a čo konkrétne navštíviť. Čím chce zaujať Bratislava?
Cieľom celého projektu je postupne meniť spotrebiteľské správanie Slovákov. Z prieskumu, ktorý vo februári 2014 realizovala agentúra TNS Slovakia vyplýva, že ak sa Slováci rozhodnú cestovať po Slovensku tak uprednostňujú kratšie dovolenky vo forme predĺžených víkendov.
Ďalej až 75 percent ľudí cestuje na miesta, kde strávi minimálne jednu noc. A práve to by chcela kampaň zmeniť. Aby ľudia zotrvali v turistických destináciách dlhšie ako dva dni. Do iniciatívy je zapojených päť miest Banská Štiavnica, Nitra, Trnava, Košice a Bratislava.
Na čo vsádza Bratislava?
Organizácia s názvom Bratislava Tourist Board sa snaží rozvíjať a promovať všetky formy cestovného ruchu, podporovať ich prezentáciu, vytvárať platformu spolupráce súkromného a verejného sektoru v oblasti cestovného ruchu a riadiť, iniciovať a koordinovať rozvoj cestovného ruchu v Bratislave.
„Bratislava je jednoznačne naklonená tejto myšlienke vzájomnej spolupráce s ostatnými regiónmi a predovšetkým predstaviť hlavné mesto v tom najlepšom svetle. Chceme našich návštevníkov presvedčiť, že Bratislava nie je zlá a drahá,“ uviedol výkonný riaditeľ Bratislava Tourist Board Martin Horváth.
Prečítajte si tiež: Hľadáte dovolenku a neviete si vybrať? IFT Slovakiatour vám pomôže
Ako ďalej doplnil v západnej metropole treba efektívne spojiť spoločenské podujatia s cestovaním. Čiže, aby mali ľudia vytipovanú nejakú konkrétnu akciu kvôli ktorej sa do Bratislavy vyberú.
„Vsádzať chceme predovšetkým na letné obdobie, kedy náš región ponúka nespočetne veľa zaujímavých podujatí. Za jednu z najimpozantnejších považujem festival klasickej hudby Viva Musica. Tento jedinečný koncept letného open-air festivalu môžeme napríklad spojiť s korunovačnými slávnosťami čím budeme jedinečný takmer v celej Strednej Európe,“ povedal Horváth.
Iniciátori novej kampane s názvom „Víkend v meste“ by chceli ešte pred letom vytvoriť spoločný internetový portál, ktorý by priniesol ľuďom informácie o jednotlivých akciách v spomínaných piatich miestach.