Kraj ušetril. Vlaky do Záhorskej Vsi nahradia autobusy
Na lokálnej trati medzi Záhorskou Vsou a Zohorom nebudú premávať osobné vlaky.
Zmeny v cestovných poriadkoch v rámci Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK) platia od nedele (15. 12.). V ich rámci bude namiesto vlaku do Záhorskej Vsi premávať autobus.
Boris Šimkovič, starosta Záhorskej Vsi je presvedčený, že zmeny sa v zime negatívne prejavia.
Nová linka 225
„Bratislavská integrovaná doprava (BID) zriaďuje od 15. decembra linku 225, ktorá bude premávať počas pracovných dní a zabezpečí nadväznosť na vlaky na trase Zohor – Bratislava,“ informoval Miroslav Staník, PR špecialista BID .
„Nová linka bude mať 11 spojov v smere smer Zohor – Vysoká pri Morave – Záhorská Ves a 12 spojov v opačnom smere,“ spresnil Staník. „Autobusy budú zastavovať pri železničnej stanici Zohor, časy ich spojov budú nadväzovať na ranné odchody a popoludňajšie príchody vlakov, premávajúce medzi Zohorom a hlavným mestom,“ dodal.
Cestujúci majú okrem novej linky 225 k dispozícii aj spoje linky 250 (Bratislava – Zohor – Vysoká pri Morave – Záhorská Ves – Suchohrad), ktoré budú tak ako doteraz premávať počas celého dňa a aj počas víkendov.
„Spoje linky 250 budú zastavovať na železničnej stanici len mimo špičky, v čase špičky ju bude obsluhovať nová linka 225,“ upozornil.
Dostatočná náhrada?
Boris Šimkovič, starosta Záhorskej Vsi so zmenou nie je spokojný. „Najmä v čase zimy a zimných kalamít to môže spôsobiť problém, autobusy budú premávať s ťažkosťami a je veľké riziko, že cestujúci sa nedostanú do Bratislavy načas, podľa mňa je to celé krok späť,“ povedal.
Starosta Vysokej pri Morave Dušan Dvoran považuje náhradu za dostatočnú. „Boli splnené všetky podmienky, ktoré sme pri rokovaniach predložili, dokonca bude viac spojov,“ uviedol.
Vlak bol neekonomický
Zrušenie regionálnych vlakov na trase Zohor – Záhorská Ves avizoval Bratislavský samosprávny kraj (BSK) už pred letom.
Dohodu s ministerstvom dopravy o ukončení objednávania regionálnej vlakovej dopravy a jej nahradenie autobusovými spojmi vysvetlil BSK najmä ekonomickou racionalizáciou.
„Náklady na prevádzku jedného kilometra vlakovej dopravy sú približne osemnásobne vyššie ako pri príspevku na prevádzku autobusu. Navyše, kapacity autobusovej dopravy dokážu plne zabezpečiť dennú frekvenciu a počet cestujúcich medzi Zohorom a Záhorskou Vsou, v priemere cestuje jedným smerom počas pracovného dňa 180 ľudí,“ priblížila tlačová tajomníčka BSK Veronika Beňadiková.
Chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia? Sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.