Samospráva

Devín sa bude môcť zapojiť do elektronizácie služieb

Mestská časť Devín vzhľadom na to, že je v nútenej správe, nemohla byť prijímateľom pomoci zo štrukturálnych fondov EÚ, z ktorej bol projekt elektronizácie služieb hradený.

Ilustračný obrázok k článku Devín sa bude môcť zapojiť do elektronizácie služieb
Zdroj: TASR

Bratislavská samospráva spustila elektronizáciu svojich služieb, do ktorej sa zapojili takmer všetky mestské časti. Vzhľadom na neskoré ukončenie procesu verejného obstarávania sa do realizácie projektu nemohli zapojiť mestské časti Petržalka a Staré Mesto. Mestská časť Devín sa zase nemohla zapojiť do projektu z dôvodu nútenej správy.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal rozhodol, že hlavné mesto mestskej časti Devín aj tak umožní obyvateľom mestskej časti vybaviť si úradné záležitosti z pohodlia domova v plnej miere.

„Na to, aby sa mestská časť Devín mohla adekvátne zapojiť do elektronizácie služieb, potrebuje pomocnú ruku. Preto z mestského rozpočtu uhradíme náklady na integráciu informačného systému mestskej časti na integrovaný informačný systém mesta, ktorý zabezpečuje elektronické služby a takisto uhradíme náklady na udržateľnosť projektu," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Záujem pridať sa

Mestská časť Devín vzhľadom na to, že je v nútenej správe, nemohla byť prijímateľom pomoci zo štrukturálnych fondov EÚ, z ktorej bol projekt elektronizácie služieb hradený. Ďalšie dve nezapojené mestské časti majú tiež záujem pridať sa k systému.

Čítajte tiež: Projekt BAUM 2 má pomôcť pri riešení cezhraničných problémov, niektorí poslanci sú skeptickí

Hlavné mesto preto v súčasnosti pripravuje partnerskú zmluvu s mestskými časťami Devín, Staré Mesto a Petržalka, ktorá umožní ich zapojenie do projektu a obyvateľom týchto mestských častí umožní využívať elektronické služby naozaj plnohodnotne. V prípade Devína mesto uhradí aj potrebné náklady súvisiace s integráciou a udržateľnosťou projektu.

Zefektívnenie služieb

Projekt elektronizácie služieb výrazne zlepší poskytovanie služieb v rámci elektronickej verejnej správy v meste a mestských častiach. To povedie k zvýšeniu využívania internetu pri komunikácii so samosprávou a zníženiu administratívneho zaťaženia občanov a podnikateľov. Odbúra nutnosť osobnej návštevy úradu v prípade potreby vybavenia žiadostí, dokladov alebo konkrétnej agendy, čím dôjde k skráteniu času stráveného vybavovaním.

Elektronicky je možné zabezpečiť 85 povinných služieb, napríklad: informovanie o sociálnych službách, informovanie o územnom pláne, platenie miestnych daní, poskytovanie opatrovateľskej služby, informovanie o uzávierke miestnych komunikácií, poskytovanie jednorazovej dávky v hmotnej núdzi, prenájom nebytových priestorov obce, pripomienkovanie návrhu rozpočtu obce, pripomienkovanie návrhu záverečného účtu obce, pripomienkovanie územného plánu obce, vybavovanie sťažností a pod.

Čítajte tiež: Bratislava požiada vládu i parlament o preverenie počtu obyvateľov

Hlavné mesto spolu s 14 mestskými časťami využilo možnosť financovať elektronizáciu služieb prostredníctvom Operačného programu Bratislavský kraj z Európskeho fondu regionálneho rozvoja vo výške 85 percent, 10 percent zo štátneho rozpočtu a spoluúčasti mesta vo výške 5 percent (čo predstavuje 96 689,83 eur).

Celková hodnota projektu bola vyčíslená na 2 777 754,59 eur s DPH, z toho hlavné mesto 1 933 796,40 eur a ostatní partneri – mestské časti – 843 958,19 eur.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM