Devínska Nová Ves odmietla návrh celomestskej parkovacej politiky a zvýšenie daní
Poslanci Devínskej Novej Vsi rokovali na zastupiteľstve aj o troch návrhoch všeobecne záväzných nariadení (VZN) z dielne Magistrátu. Ani jeden z materiálov - zvýšenie dane z nehnuteľností, upravenie VZN o nájme bytov a novela VZN o parkovacej politike nedostal v zastupiteľstve podporu.
O koľko viac by sme mali zaplatiť?
Zvýšenie dane z nehnuteľností by znamenalo zdvojnásobenie súčasnej platby za každý začatý meter štvorcový podlahovej plochy bytu na 0,78 eura. Na tri eurá za meter štvorcový by sa zvýšila platba za nebytový priestor, ktorý súvisí s podnikateľskou činnosťou a na 1,15 eura za meter štvorcový iného nebytového priestoru.
K zvýšeniu dane z nehnuteľností, ako aj k ostatným návrhom noviel mestských VZN-iek sa vyjadrujú všetky mestské časti. Uznesenia z mestských častí majú charakter skôr poradných hlasov, či doporučení. Rozhodujú poslanci mestského zastupiteľstva.
Pokiaľ je väčšina mestských častí proti, v mestskom zastupiteľstve je na schválenie noviel potrebná trojpätinová väčšina hlasov.
Zvyšovanie daní sa nepáči ani poslancom v Karlovej Vsi a Dúbravke:
Karlova Ves odmieta návrh mestského VZN o daniach z nehnuteľností
Devínska Nová Ves a celomestská parkovacia politika
„Niekam sa posunúť musíme, otázne je či toto je správna cesta,“ uviedol pre Bratislava24.sk Milan Jambor, starosta MČ Devínska Nová Ves (DNV). Podľa neho sú v Bratislave mestské časti, v ktorých je možné zaviesť parkovaciu politiku, pokiaľ majú dostatok parkovacích miest pre rezidentov vo večerných hodinách.
To však neplatí pre Devínsku Novú Ves. „Máme sídlisko, kde je 3700 bytov a parkovacích miest je len 2600. Keby sme zaviedli parkovaciu politiku akú mesto navrhuje, vznikol by chaos,“ vysvetlil Jambor.
Zavedením nového parkovacieho systému by sa totiž zrušili parkovacie plochy, na ktorých v súčasnosti stoja autá, to znamená okraje ciest, chodníkov a podobne.
Pred štyrmi rokmi si na Miestnom úrade v DNV nechali vyhotoviť dopravnú štúdiu. Výstupom pri organizácii parkovacích plôch bolo, že najprv musí byť k dispozícii plocha na vytvorenie parkovacích miest a následne vytvorený systém na vymáhanie.
Keď nie je dostatok parkovacích miest, nedá sa zavádzať nový systém parkovania. V prípade DNV by približne 700 áut zrazu nemalo kde parkovať.
DNV je limitovaná svojou polohou. „Z jednej strany máme železnicu, z druhej hory, ďalej rieku, cintorín a rodinné domy. My sa nemáme kam rozpínať a nemáme tým pádom priestor na zriadenie záchytného parkoviska,“ uviedol Milan Jambor. „Parkovacia politika potrebuje viacej krokov, nielen jeden materiál,“ dodal.
Čo sa dialo v Petržalke kvôli parkovacej politike?:
Poslanci vyzývajú starostu na odstúpenie. Dôvodom je parkovacia politika
Vladimír Bajan : Vzdať sa funkcie? Ja som to nepočul a ku každej sprostosti sa vyjadrovať nebudem