Do integrovanej dopravy pribudne 56 nových vlakových spojení a viac nadväzných spojov MHD
Cestujúcich odvezie viac ako päťdesiat nových vlakov na linkách Senec-Bratislava-Nové Mesto – Bratislava-Petržalka a Trnava - Bratislava-Nové Mesto.
Od 10. júna bude v integrovanej doprave jazdiť viac regionálnych vlakov a mestských autobusov. Bratislavská integrovaná doprava, koordinátor Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, v spolupráci s partnermi posilní vlakové spoje na tratiach Trnava-Bratislava a Senec–Bratislava s cieľovými stanicami Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka a k nim nadväzné linky mestskej hromadnej dopravy premávajúce na železničné stanice. Celkovo tak pribudne 56 nových vlakových spojení.
Skrátia intervaly, pribudnú spoje
Na trasách z Trnavy a Senca do Bratislavy budú vlaky premávať v pracovných dňoch v intervale každých 30 minút, v ranných špičkách kratšie, a to každých 15 minút. K železničnej stanici Podunajské Biskupice bude okrem liniek 70 a 79 zachádzať aj linka 78, ktorá zlepší spojenie Podunajských Biskupíc s mestskou časťou Ružinov.
Pri železničnej stanici Vajnory budú zlúčené linky 54 a 52, pričom spoje budú premávať v skrátených intervaloch každých 15 – 20 minút. Tým dôjde k zabezpečeniu nadväzných spojení k vlakom S60 a S65 a zlepší sa prepojenie mestských častí Rača a Vajnory.
Obľúbená linka 50, ktorá premáva na železničnú stanicu Bratislava-Nové Mesto, bude premávať častejšie, a to v intervale každých 6 minút, vďaka čomu sa zlepší kapacita linky na celej jej trase. Na linke 196 bude predĺžený čas rannej špičky, čo zabezpečí lepšiu dostupnosť medzi železničnou stanicou a administratívnymi centrami v okolí Gagrinovej.
Celkovo najazdia vozidlá na zahustených linkách v mestskej doprave naviac o 168 860 kilometrov ročne.
Z áut do vlakov
„Pripojením vlakovej dopravy z Kvetoslavova do IDS BK, posilnením vlakov z Trnavy a Senca do Bratislavy, dôjde k ďalším zásadným zmenám k rýchlejšej a pohodlnejšej integrovanej verejnej doprave, a to zavedením nových cestovných poriadkov prímestských autobusov v druhej polovici 2018. Budeme mať pre obyvateľov kraja viac prímestských autobusových spojení a budú tiež nadväzovať na regionálne vlaky,“ povedala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy, koordinátora IDS BK.
„Bratislavská župa dlhodobo podporuje koncept riešenia dopravy v regióne postavenej najmä na koľajovej doprave. Tá musí byť nosným systémom integrovanej dopravy a svojou zhustenou frekvenciou tak môže vytvoriť alternatívu k osobnej doprave. S tým úzko súvisí aj budovanie prestupných terminálov, ako dopravných uzlov pre prestup z áut, bicyklov na vlaky či autobusy,“ povedal Juraj Droba, predseda Bratislavského samosprávneho kraja.
Zahustenie regionálnych vlakov a mestských autobusov v rámci IDS BK zvýši kapacitu verejnej dopravy, zlepší nadväznosť regionálnych vlakov a mestských autobusov a zrýchli cestovanie verejnou dopravou na frekventovaných trasách v Bratislave a v regióne.
Cestujúci budú môcť vďaka týmto zmenám cestovať pohodlnejšie a rýchlejšie z regiónu do Bratislavy a vymeniť čakanie v dopravných zápchach za dostupnejšiu integrovanú verejnú dopravu.