Dočkáme sa konečne? Železničný uzol Bratislava – vetva ZÁPAD chcú zmodernizovať
Malý, ale významný krôčik pre lepšiu dopravu v Bratislave. Takto okomentovali zámer modernizácie železničného uzla západ nadšenci verejnej dopravy.
Železnice Slovenskej republiky sa dohodli so súkromnou spoločnosťou REMING CONSULT a.s. zatiaľ na tom, že vypracuje analýzu, ktorá povie, ako modernizáciu urobiť tak, aby spĺňala podmienky zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Ide teda o vypracovanie zámeru EIA pre „Modernizáciu železničného uzla Bratislava – vetva ZÁPAD“.
Hlavná stanica
V rámci modernizácie sa má urobiť viacero vylepšení. Upozornila na ne stránka Nosný dopravný systém v Bratislave. Dočká aj hlavná stanica.
„Plánuje sa predĺženie nástupíšť, či zmena smerového vedenia koľají za účelom zlepšenia jej vybavenosti. Súčasťou hlavnej stanice je aj odstavné koľajisko, spolu s koľajiskom Skala,“ píše stránka.
Lamač-Devínska
Modernizácia ďalej spočíva vo vybudovaní 3. traťovej koľaje v úseku Bratislava hlavná stanica – Lamač a Devínska Nová Ves. V Lamači aj v Devínskej Novej Vsi sa tiež plánuje komplexná prestavba železničnej infraštruktúry a zabudovanie moderných a progresívnych prvkov.
„Urobí sa modernizácia železničného zvršku, spodku, trakčného vedenia, vybudovanie nových informačných a dohliadacích systémov. Mali by sa tiež odstrániť úrovňové križovania pozemných komunikácii so železničnou traťou a nahradiť sa mimoúrovňovými za účelom zvýšenie bezpečnosti železničnej prevádzky,“ píše Nosný dopravný systém.
Celková cena zákazky predstavuje 81 600 eur. Podrobnosti nájdu záujemcovia v zmluve, ktorá je už v Centrálnom registri zmlúv.