Správy

Doležal si zobral na mušku hlavnú stanicu: Pomôže v budúcnosti súkromný investor?

Súťaž na rekonštrukciu hlavnej vlakovej stanice plánujú vyhlásiť budúci rok.

Ilustračný obrázok k článku Doležal si zobral na mušku hlavnú stanicu: Pomôže v budúcnosti súkromný investor?
Zdroj: TASR

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) nemajú vlastné finančné zdroje na to, aby dokázali zrekonštruovať hlavnú železničnú stanicu v Bratislave a vôbec už nemajú peniaze na developovanie celého okolitého územia. Vyhlásil to minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) a naznačil, že situáciu by mohol vyriešiť súkromný investor.

„Pravdepodobne budúci rok budeme spúšťať veľkú architektonickú štúdiu, ktorá bude vnímať celé to územie. Čo je dôležité s ohľadom na to, aby tam v budúcnosti mohol prísť aj súkromný investor,“ uviedol šéf rezortu dopravy. Od štúdie si sľubuje budúci rozvoj celého územia v okolí hlavnej stanice a najmä „zafinancovanie celého projektu“.

Vyhlásia súťaž

Primátor Bratislavy Matúš Vallo uplynulé dni informoval, že urbanisticko-architektonickú súťaž na rekonštrukciu hlavnej vlakovej stanice a jej okolia v Bratislave plánujú spolu s ministerstvom a ŽSR vyhlásiť budúci rok. Súťaž má podľa neho priniesť najlepšie možné riešenie stanice hodnej hlavného mesta SR, ktoré bude pripravené na rôzne modely financovania vrátane spoluúčasti súkromných partnerov.

Vyhláseniu súťaže v roku 2022 má v spolupráci s ministerstvom a železnicami predchádzať vypracovanie technických podkladov, analýzy tokov cestujúcich a štúdie uskutočniteľnosti.

Prečítajte si tiež

ŽSR nedávno pre TASR uviedli, že vznikla interná pracovná skupina pre návrh riešenia komplexnej rekonštrukcie hlavnej stanice. Skupina pripravuje niekoľko variantov využiteľnosti. Tie budú zohľadňovať aj finančnú náročnosť projektu a aj horizont realizácie, či pôjde o dlhodobý zámer komplexnej prestavby s možnosťou spolupráce s hlavným mestom (vypracovanie spoločnej architektonicko-urbanistickej štúdie) alebo krátkodobý zámer – rýchle zlepšenie vizuálu a kvality poskytovaných služieb.

Realizácia sa nekonala

Už v minulosti sa pritom rátalo, že bratislavská hlavná železničná stanica a jej okolie budú zrekonštruované prostredníctvom súkromného investora. Išlo o projekt Predstaničné námestie firmy Transprojekt.

Na projekt bolo v roku 2010 vydané územné rozhodnutie, ktoré nadobudlo právoplatnosť 24. augusta 2010. S realizáciou projektu investor nezačal ani do konca roka 2016, a tak od zmluvy s ním odstúpilo mesto Bratislava a neskôr aj ŽSR. Investor sa rozhodol brániť aj súdnou cestou.

Iná situácia bola v prípade bratislavskej autobusovej stanice na Mlynských nivách. Developer HB Reavis ju zbúral a postavil novú ako súčasť multifunkčného komplexu Nivy. Otvoril ju koncom septembra.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Správy, ktoré hýbu Bratislavou

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM