Električkovú trať v Karlovej Vsi a Dúbravke čaká ďalšia modernizácia
Koncom minulého roka bola uvedená do prevádzky vynovená električková trať v Dúbravke. Aby sa cestujúcim jazdilo ešre viac pohodlnejšie, mesto sa rozhodlo pristúpiť k modernizácii takmer celého električkového úseku v mestských častiach Karlova Ves a Dúbravka.
Modernizácia električkovej trate by mala zlepšiť kvalitu mestskej hromadnej dopravy. Plánuje sa rekonštrukcia nástupísk, ktoré budú disponovať informačným systémom, zlepšenie parametrov tratí, zvýšenie cestovnej rýchlosti alebo lepšie prepojenie jednotlivých druhov dopravy.
Projekt modernizácie je už v plnom prúde. Ten je súčasťou koncepcie, ktorá bola schválená mestským zastupiteľstvom v rámci rozvoja MHD v Bratislave do roku 2025.
„Modernizácia sa bude týkať všetkých súčastí trate, od koľajového podložia, cez samotné koľajnice, nástupiská, prejazdy, priechody pre chodcov, svetelnú signalizáciu, trakčné stožiare až po trolejové vedenie,“ uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.
Molecovu čakajú veľké zmeny
Mesto za posledné roky dostávalo mnoho podnetov na zlé riešenie prestupového uzlu na zástavke Molecova. „Vrámci prípravy projektu modernizácia električkovej trate na Karlovesnej radiále bude vyriešený aj prestupový uzol na zastávke na Molecovej tak, aby sa v maximálne možnej miere eliminoval pohyb cestujúcich cez komunikácie a aby boli zlúčené prestupové zastávky do jedného nástupišťa,“ informovala Skokanová.
Ako ďalej uvádza hovorkyňa na Molecovej budú nástupištia trolejbusov a autobusov hneď vedľa električkových umiestnené tak, aby bol prestup cestujúcich čo najkomfortnejší a minimálne ovplyvňoval nosnú električkovú dopravu.
Prečítajte si tiež: Električky jazdili v Dúbravke načierno. Bratislava dostala mastnú pokutu
O projekte mesto rokuje aj s dotknutými mestskými časťami, ale aj so zástupcami organizácií Cyklokoalícia a Lepšia doprava.
Ďalej je naplánované aj spájanie autobusových a električkových zastávok. Ako píše portál imhd.sk električky a autobusy budú mať spoločné zastávky Lafranconi a Damborského.
Pôvodne sa mali zlučovať aj zastávky Jurigovo námestie a Segnerova. No vzhľadom na odborné posudky a rokovania s projektantom sa budú spomínané zastávky iba modernizovať.
Pribudnú aj trávnaté plochy
Pri vynovení električkovej trate sa počíta aj s jej zatrávnením, a to najmä v husto urbanizovaných lokalitách.
„V rámci modernizácie Dúbravsko – Karloveskej radiály tak zelený trávnatý koberec dostane trať v úseku od Riviéry po konečnú Karlova Ves ako aj na začiatku Dúbravky. Aktuálne sa ešte v rámci projektu prejednáva možnosť zatrávnenia trate na nábreží,“ spresnila Skokanová.
Autobusy po koľajniciach jazdiť nebudú
Odborníci z radov magistrátu sa nakoniec zhodli, že autobusy po koľajových tratiach premávať nebudú. Iba na vybraných prestupných zastávkach budú zastavovať na spoločnej hrane.
Ako bolo spomenuté prípravy projektu sú v plnom prúde a zatiaľ sa nevie, keby by sa mohlo s modernizáciou začať. „Do konca roka 2015 mesto plánuje mať pripravený projekt s vydaným stavebným povolením tak, aby mohlo v roku 2016 zažiadať o nenávratný finančný príspevok z operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Začiatok a koniec prác bude závislý od ponúk vo verejnom obstarávaní,“ povedala Skokanová.
Prečítajte si tiež: Termín ukončenia rekonštrukčných prác je fuč, ale električkovej trati v Dúbravke stále niečo chýba