Eurovea sa rozrastie o tisícky metrov štvorcových
Obľúbené nákupné centrum Eurovea sa rozrastie. Okrem rozšírenia foodcourtu, kinosál a promenády sa môžete tešiť na veľa zaujímavých noviniek.
Eurovea sa pýši ideálnou polohou na brehu Dunaja a zároveň v rozšírenom srdci Bratislavy. Skvelá poloha ťaží z priameho dotyku s centrom hlavného mesta, ako aj vynikajúceho prístupu hromadnou a osobnou dopravou, teraz už aj vďaka novootvorenému Starému mostu a zrevitalizovanému Šafárikovmu námestiu.
S rozšírením sa počítalo od začiatku
Eurovea sa stala za šesť rokov najprestížnejším nákupným bulvárom Bratislavy. Rok 2016 je najúspešnejším rokom od otvorenia, nielen z pohľadu návštevnosti a tržieb, ale aj z pohľadu stopercentnej obsadenosti centra.
„Napriek tomu Eurovea ešte stále nedosiahla svoje maximum a potenciál rásť je citeľný. Tento pozitívny trend je ovplyvnený nielen rozvojom oblasti, ale aj posilnením ekonomickej situácie,“ uviedla pre Bratislava24.sk Oľga Hammer, PR & Marketing manager Eurovea.
Rozšírenie bolo súčasťou dlhodobého plánu od samotného vzniku projektu. Už pri výstavbe prvej fázy v roku 2008 sa zmenila situácia na trhu a plánované rozširovanie sa odložilo. Dnes je situácia iná a existujúcich 60-tisíc metrov štvorcových je nedostačujúcich z pohľadu dopytu zo strany nájomníkov a samozrejme aj návštevníkov. Rozšírenie je jednoducho nevyhnutné.
Zväčšia foodcourt aj promenádu
„Najdôležitejšie pre nás bude zachovať viditeľnú kvalitu a výnimočnú architektúru, ktorú má existujúci projekt. Pôjde nám o plnohodnotnú extenziu a efektívne rozšírenie existujúceho projektu s ambíciou ešte rozšíriť centrum mesta pozdĺž rieky,“ vyjadril sa majiteľ nákupného centra Peter Korbačka.
„Keď hovoríme o konkrétnych nevyhnutných zmenách, tak pôjde samozrejme o zväčšenie foodcourtu, ktorý je už dnes na svojom maxime, nárast a typ zákazníkov si vyžaduje aj zväčšenie počtu kinosál a samozrejme rozšírenie tak obľúbenej promenády s gastro segmentom, ktorý je čoraz žiadanejší u našich návštevníkov. Výzvou tiež bude uspokojiť nových veľkých kľúčových nájomníkov so špecifickými požiadavkami,“ dodal Korbačka.
Najväčší developerský projekt
Odhadované náklady na rozšírenie projektu sú plánované v objeme približne 300 miliónov eur. Obchodná časť Eurovea II sa bude rozširovať na troch podzemných podlažiach, z ktorých dve budú opäť parkovisko pre verejnosť a jedno podzemné podlažie bude obchodná zóna, a na dvoch nadzemných obchodných podlažiach.
Pôjde o jeden z najväčších developerských projektov v Bratislave v súčasnosti.
„Projekt bude financovaný cez štandardné trhové financovanie a momentálne už prebiehajú rokovania s finančnými inštitúciami, ktoré sa budú podieľať na financovaní extenzie. Eurovea má ako developerský projekt veľký potenciál a je jedným z najlukratívnejších projektov v Bratislave, o čom svedčí aj úspešné refinancovanie existujúceho projektu, kde sa na začiatku tohto leta podarilo znížiť počet financujúcich inštitúcií z 9 na 3,“ uviedla Hammer.
„Veríme, že dokončením plánovanej extenzie splníme pre jej obyvateľov a návštevníkov nielen požiadavky súčasnosti ale, že bude vyhovovať ich požiadavkám aj do budúcnosti,“ dodala.
Stavba roka 2010
Eurovea vyrástla v novej modernej mestskej štvrti, ktorá mala od začiatku rozšíriť a oživiť centrum Bratislavy. Slávnostne otvorená bola v roku 2010, no prvopočiatočné plány vznikli už 10 rokov predtým. Hlavnou myšlienkou bolo zmeniť nábrežné územie pozdĺž Dunaja. Význam názvu má reprezentovať názov spojený z dvoch slov Europa a vea (cesta).
Komplex Eurovea dokonca získal v roku 2010 cenu Stavba roka 2010. Porota vtedy túto stavbu ocenila za „za celospoločenský prínos, citlivé začlenenie do okolia, znovuzrodenie promenády, ale aj kvalitné riešenia a realizáciu“.