Jednou z priorít BSK je Bratislavská integrovaná doprava
Za jednu zo svojich priorít v nadchádzajúcom období považuje Bratislavský samosprávny kraj (BSK) naplnenie zámerov o Bratislavskej integrovanej doprave (BID).
Cieľom je zatraktívnenie mestskej a prímestskej hromadnej dopravy, ktorá by mala zvýšiť komfort cestovania a v neposlednom rade odbremeniť cestný i parkovací systém v hlavnom meste SR preťažený osobnými motorovými vozidlami.
Ide o dlhodobejší projekt zjednodušenia dopravy, ktorý však Bratislavčania ani obyvatelia kraja dosiaľ nejako výraznejšie nepocítili. Je to spôsobené aj tým, že ide o dosiahnutie dohody medzi tromi hlavnými dopravnými subjektmi, ktorými sú bratislavská mestská hromadná doprava, prímestská doprava a železničná doprava. Na projekt BID je úzko naviazané aj finančne náročné dobudovanie dopravnej infraštruktúry, ktoré by vzhľadom na súčasnú nemožnosť čerpania prostriedkov z eurofondov pre tento región bolo takmer výlučne odkázané na štátne granty alebo bankové úvery.
Napriek tomu nové vedenie BSK chce projekt BID dotiahnuť do úspešného konca. „Projekt BID má už veľmi reálnu podobu. Až natoľko, že v novembri 2010 schválili poslanci BSK materiál o cenách cestovných lístkov BID, návrh zastávok a železničných staníc do tarifných zón BID, ako aj zmeny v označovaní vlakových liniek. Ceny cestovných lístkov BID by mali byť podľa novej koncepcie lacnejšie než jednotlivé prestupné lístky. Je predpoklad, že prvé výsledky budú známe do roka. Zmena oproti doteraz prezentovanému zavedeniu integrovaného systému je v tom, že systém nebude zavedený celoplošne v jednom čase, ale etapovite. To znamená, že územie, ktoré nebude súčasťou integrovaného systému, sa v cenách prímestskej dopravy bude riadiť samostatným cenovým výmerom,“ uviedol predseda BSK Pavol Frešo.
Zdroj: TASR