Komentár: Keby kampaň RegioJetu robila naša vláda, lepšie by to vyzerať nemohlo
Možno je to trochu konšpiračná myšlienka, ale mám pocit, že najlepší marketing súkromnému RegioJetu robí naša vláda. Za posledné dni mu nahnala určite viac zákazníkov, ako akákoľvek reklamná kampaň na linku Bratislava - Košice.
Koncom budúceho týždňa spúšťa súkromný prepravca transslovenský rýchlik z Bratislavy do Košíc. Urobí tak pár dní pred tým, než nastane veľké predvianočné sťahovanie národov, a to sľubuje úspech. No každá minca má dve strany. Ide totiž o čas, kedy je reklamný trh na prasknutie. Ceny priestoru v médiách sú na vrchole, pracovníci reklamných agentúr na ceste do psychiatrických liečební a my všetci sme ohučaní z viac či menej slaboduchých popevkov o tom, komu kde tečie krém.
RegioJet potrebuje do svojich liniek stiahnuť čo najviac platiacich cestujúcich. Vyťahuje preto netradičné benefity, akými sú káva či nápoje zadarmo, noviny a pre rodiny kupé s detským kútikom, kde nájdu tí najmenší hračky či telku s rozprávkami. Prepravca prichádza aj s výhodnými cenami, cestu z hlavného mesta do Košíc ponúka už od deviatich eur a vraj to zvládne aj rýchlejšie.
Výpočet výhod znie lákavo, no predsa len istotu, že pritiahne cestujúcich nemá najmä na kratších trasách než je Bratislava – Košice. Našťastie prichádza naša vláda s programom bezplatného cestovania, ktoré umožní dôchodcom a študentom jazdiť po krajine bez toho, aby museli peňaženku otvoriť. Vlaky sa plnia, stanice tiež, a ako to už býva, keď je čosi grátis, málokto si to váži.
Platiacim cestujúcim sa už aj tak nízky štandard ešte viac znižuje. Stoja v uličkách plných vlakov, alebo si prikupujú miestenky či doplatok za prvú triedu. No a v tom, ako z jasného neba, príde možnosť cestovať výhodnejšie, komfortnejšie a navyše bez všadeprítomných „neplatičov“.
Ja byť majiteľom RegioJetu, posielam na Súmračnú poriadne veľký vianočný dar.