Koniec billboardov na župných školách. Veľkoplošné reklamy nahradia stromy
Reguláciou reklamy chce Bratislavský samosprávny kraj v rámci svojich kompetencií a možností prispieť ku krajšiemu mestu a kraju.
Bratislavský samosprávny kraj (BSK) pristupuje k opatreniam proti neúnosnému vizuálnemu smogu takzvaných pútačov, preto nebude predlžovať zmluvy na umiestňovanie billboardov na pozemkoch a plotoch škôl vo svojej správe a postupne ukončí existujúce. Bratislava24.sk o tom informovala Lucia Forman, hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja.
Vizuálny smog na školách
Na Bajkalskej ulici sa na plote SUŠ scénického výtvarníctva nachádza až 16 veľkoplošných reklám. Reguláciou reklamy chce BSK v rámci svojich kompetencií a možností prispieť ku krajšiemu mestu a kraju.
„Všetci hovoríme o tom, ako nám vadia billboardy vo verejnom priestore, najmä rôzne formy veľkoplošnej reklamy. Každý o tom iba hovorí, ja som sa rozhodol, že Bratislavský samosprávny kraj bude lídrom a bude konať. Preto už od budúceho roka začíname s tým, že postupne nebudeme predlžovať jednotlivé reklamné zmluvy majiteľom billboardov, špeciálne v areáloch a na plotoch našich stredných škôl. Začíname práve odtiaľto, začíname sami. Dobrá správa pre tých, ktorí mali nejaký finančný prospech z týchto billboardov, to znamená samotné školy, my im tento finančný úbytok budeme kompenzovať, či už zakúpením učebných pomôcok, vybavenia telocvične, alebo priamo peniazmi,“ povedal predseda BSK Juraj Droba.
Jednou z alternatív, čím nahradiť veľkoplošné reklamy, je výsadba stromov. Vytvoria sa tak zelené plochy, ktoré splnia vizuálnu aj praktickú funkciu. Po vyhodnotení aktuálneho stavu a komunikácii s riaditeľmi škôl rozhodne BSK, ktorý má vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti 57 školských zariadení s právnou subjektivitou (z toho 54 stredných škôl, 2 jazykové školy, 1 školský internát), o najvhodnejšom riešení, ktoré sa negatívne nedotkne škôl.
Ilustračný obrázok