Prečo má Petržalka na zeleni odparkované vraky?
Petržalčanov v uplynulých dňoch nemilo prekvapila záhadná reklama na zeleni, ktorá sa nachádza hneď na niekoľkých miestach. Ide o vraky áut, ktoré majú za cieľ zvýšiť povedomie, vysvetliť a informovať obyvateľov mestskej časti o novom systéme parkovania, ukázať výhody a nastaviť spôsob komunikácie.
Petržalka má obrovský problém s parkovaním. Zelene je málo a každý kúsok trávy pred panelákmi je vzácnosťou. V mestskej časti je nevôľa budovať podzemné garáže, nakoľko hladina podzemnej vody je vysoká. Garážové domy však ľudia nechcú. Preto sa Petržalka pred pár mesiacmi rozhodla pre vlastnú parkovaciu politiku.
Dvojica takýchto vrakov je odparkovaná napríklad aj na Námestí hraničiarov, kde len včera pribudol nový odkaz, na ktorom stojí: "Budeme musieť v Petržalke parkovať takto?
Za kampaňou so starými vrakmi áut, ktoré „parkujú“ na sebe a sú rozmiestnené na troch frekventovaných miestach v Petržalke, teda stojí mestská časť. Ide o plánovanú marketingovú aktivitu, ktorá je súčasťou širšej informačno-komunikačnej aktivity v súvislosti s pripravovanou a diskutovanou parkovacou politikou.
Vraky áut tak majú za cieľ zvýšiť povedomie, vysvetliť a informovať obyvateľov mestskej časti o novom systéme parkovania, ukázať výhody a nastaviť efektívny spôsob externej komunikácie voči obyvateľom mestskej časti Bratislava-Petržalka.
Prečítajte si tiež: Petržalka si povedala dosť! Problém s parkovaním vyrieši po svojom. Platiť majú cezpoľní aj rezidenti
V Petržalke dnes totiž chýba 17 tisíc parkovacích miest, pričom sa parkuje ľudovo povedané nadivoko – na tráve, na chodníkoch, pri detských ihriskách, dokonca na prechodoch pre chodcov. Trávnaté plochy i provokatívny charakter kampane vybrala mestská časť zámerne – vraky sú samozrejme zabezpečené a budú na mieste len 5 dní, avšak poukazujú na to, že všade v Petržalke nám tisíce áut denne ničia zeleň tak, že sa už nikdy nespamätá.
„Tento stav je ďalej neudržateľný. Ľudia už parkujú kdekoľvek a nie je to celkom ich vina. Paradoxne sa už ani nepozastavia nad tým, keď vidia auto zaparkované na tráve. Zbystria až keď vidia na tráve zaparkované dve autá na sebe,“ vysvetlil zámer kampane 1. zástupca starostu Ján Bučan.
Za túto kampaň prináleží poskytovateľovi – W.R.P.R. s.r.o. ( konateľ Ivan Rudolf) 23 400 eur. Reklama bude uverejnená v Petržalke do 11. septembra.
„Miesta, kde počas týchto piatich dní bola umiestnená reklama vo forme vrakov, budú už v sobotu opäť v pôvodnom stave a Petržalka ubezpečuje všetkých svojich obyvateľov, že počas kampane nedôjde k žiadnemu poškodeniu zelene,“ informovala Bratislava24.sk Michaela Platznerová z petržalského úradu.
Nový parkovací systém by mal platiť už od januára 2016. Petržalčanom by mal garantovať miesto na bezproblémové parkovanie. Všetko teraz závisí od hlasovania poslancov mestskej časti, ktoré sa uskutoční 22. januára.
Zmluvu nájdete TU.