Mesto stále nepozná termín obnovy električkovej trate v Karlovej Vsi
Hlavné mesto stále nevie presný termín spustenia rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej električkovej radiály.
Koncom minulého roka mesto predpokladalo začatie prác na Dúbravsko-Karloveskej radiále v apríli. „Stále čakáme na stavebné povolenia stavebných úradov,“ povedala Katarína Kohútiková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.
Rekonštrukcia
Modernizácia radiály by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur. „Okamžite po vydaní všetkých povolení a presnom naplánovaní termínov prác budeme informovať cestujúcich o všetkých prácach aj o dočasných zmenách v organizácii dopravy,“ skonštatovalo ešte koncom minulého roka hlavné mesto.
Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014. Bratislavská samospráva chce trať modernizovať pre jej technicky zastaraný stav. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia.
Bezpečná premávka
Podľa zámeru budú mať osvetlené prístrešky, elektronický informačný systém a bezbariérový prístup. Každé doteraz neriadené priecestie bude vybavené svetelnou signalizáciou a riadené v dynamickom režime s absolútnou preferenciou električiek. Upravená bude aj súbežná komunikácia tak, aby bola zachovaná plynulá a bezpečná premávka. Rekonštrukcia sa dotkne aj niektorých zastávok autobusov a ich nástupísk.
„Nahradené budú jestvujúce obrubníky pri vnútornom okraji vozovky za nové monolitické cestné obrubníky. Upravené budú chodníky pri priechodoch pre chodcov, aby obsahovali signálny a varovný pás, prípadne sa výškovo upraví hrana chodníka, ak nie je v súčasnosti znížená,“ uvádza sa v dokumentácii.
Obratisko v Karlovej Vsi sa má prebudovať tak, aby doň mohli električky vojsť aj zo smeru od Dúbravky. V rámci modernizácie električkovej trate sa na dôležitých prestupových uzloch vybudujú dve integrované zastávky MHD, a to na Molecovej a Damborského. Modernizácia zahŕňa aj vybudovanie nového trakčného vedenia.
Magistrát chce týmto zvýšiť traťovú rýchlosť, únosnosť koľajového spodku, bezpečnosť prevádzky i cestujúcich. Taktiež aj znížiť hluk a vibrácie, ktoré táto doprava spôsobuje. Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ. Bratislava chce tento rok dokončiť aj projekty modernizácie Vajnorskej a Ružinovskej električkovej radiály a predlženia električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor.
Ilustračný obrázok