Tomáš Stupavský Samospráva

Mesto začalo opäť riešiť parkovaciu politiku. Mali by byť Bratislavčania uprednostňovaní pred vodičmi, ktorí sem iba dochádzajú?

V Bratislave začali znova hovoriť o zavedení parkovacej politiky. Vedenie hlavného mesta a starostovia mestských častí sa vo štvrtok (21.5.) stretli na prvom rokovaní k tejto téme.

Ilustračný obrázok k článku Mesto začalo opäť riešiť parkovaciu politiku. Mali by byť Bratislavčania uprednostňovaní pred vodičmi, ktorí sem iba dochádzajú?
Zdroj: TASR

Súčasný primátor Ivo Nesrovnal tvrdí, že pravidlá parkovania chcú prijať v tomto volebnom období, tomu predošlému sa to počas jeho štyroch rokov ani po dlhých prípravách nepodarilo.

„Na rokovaní sa jednotliví zúčastnení dohodli na znovuobnovení pracovnej skupiny, ktorá bude túto tému riešiť. Každá mestská časť tam nominuje svojho člena,“ informovala bratislavská hovorkyňa Ivana Skokanová. Členom pracovnej skupiny má byť aj zástupca Krajského dopravného inšpektorátu a Slovenskej parkovacej asociácie.

Princípy parkovania sú už schválené

Mesto ale v tomto volebnom období nezačína od nuly. Základné pravidlá parkovacej politiky poslanci schválili ešte na jeseň 2012. Mestské zastupiteľstvo o rok neskôr, v septembri 2013, zase odobrilo, že príjmy z úhrad a pokút za dočasné parkovanie sa budú prerozdeľovať v pomere 25 percent pre mesto a 75 percent pre mestské časti.

„Princípy parkovania sú schválené, musíme sa k nim len vrátiť,“ podotýka hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová. Treba však podľa nej ešte zohľadniť špecifiká mestských častí.

Prijatie parkovacej politiky vlani zabrzdili mestskí poslanci. Ani na druhý raz v marci 2014 nechválili potrebný dodatok štatútu hlavného mesta. Zahlasovalo zaň len 17 zo 40 prítomných.

Parkovacia karta za 30 eur

Niektorí vtedy tvrdili, že materiál je napriek dlhej príprave nedopracovaný, iní zase, že 30 eur, ktoré mal ročne zaplatiť Bratislavčan za parkovaciu kartu, je vysoká suma.

Poslanci však mali stanoviť len maximálne ceny, plánovalo sa, že tie konečné musia odobriť jednotlivé mestské časti. Ďalší poslanci si zase mysleli, že najprv treba hľadať a budovať nové parkoviská.

„Bola to otázka, či máme odvahu v tomto čase urobiť tento krok. Ukázalo sa, že poslanci skôr vidia negatíva tohto prístupu, ktoré by sa mohli prejaviť v ďalšom volebnom období,“ okomentoval vtedajšiu situáciu bývalý primátor Milan Ftáčnik.

Parkovacia politika by mala v prvom rade uprednostniť Bratislavčanov pred vodičmi, ktorí do hlavného mesta len dochádzajú. Rezidenti si mali zakúpiť parkovaciu kartu za 30 eur ročne, s ktorou by mohli odstaviť autá vo svojej mestskej časti, nerezidenti mali parkovať za dve eurá na hodinu.

Z tejto sumy mali Bratislavčania z iných mestských časti dostať polovičnú zľavu. Do systému sa mali najprv zapojiť len štyri mestské časti – Petržalka, Ružinov, Staré a Nové Mesto.

Prečítajte si tiež: Obyvatelia Ružinova môžu rozhodnúť o nových jednosmerkách. Cieľom je zlepšenie parkovania

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM