Nástrahy MHD: Môže vám dať revízor pokutu, ak nefunguje elektronický označovač?
Vstúpite do autobusu s odhodlaním odrátať sumu za jazdu z vašej elektronickej peňaženky. Z jediného označovača vo vozidle však svieti nápis: "Porucha." Čo robiť?
Všetci cestujúci dobre vedia, že pri výkone kontroly sú povinní sa preukázať platným cestovným lístkom. Ak máte klasický papierový lístok a označovač nefunguje, použijete jednoducho prístroj umiestnený ďalej vo vozidle. Čo však urobiť vtedy, ak používate elektronickú peňaženku a na označovači vo vozidle svieti nápis: „Porucha označovača. Použite prosím iný.“? Aj by ste radi použili, ale ďalší sa tam už nenachádza.
Máte vystúpiť? Alebo vám revízor uzná, že ste si kredit z vašej elektronickej peňaženky nemali ako odrátať? Na prípadný problém, ktorý vám hrozí, sme sa opýtali hovorkyne bratislavského dopravného podniku Adriany Volfovej.
Poruchu nahláste vodičovi
„Pred výjazdom vozidiel MHD do premávky sa kontrolujú všetky vozidlá, či označovače na cestovné lístky fungujú. Počas dňa môže však nastať problém. Odporúčame cestujúcim, aby použili najbližší označovač a v prípade, že by ani ten nefungoval (môže nastať aj možnosť, že sa ďalší taký označovač na použitie elektronickej peňaženky vo vozidle nenachádza), to ihneď nahlásili vodičovi, ktorý sa skontaktuje s dispečingom DPB, a.s.,“ informovala Adriana Volfová.
V prípade, ak v spoji vykonáva kontrolu revízor, treba túto skutočnosť oznámiť jemu. „Ten má povinnosť skontrolovať funkčnosť označovača opätovným označením kontrolného lístka, prípadne priložením karty a zistiť tak jeho funkčnosť. Po tom, čo bude mať vedomosť o vzniknutej poruche vodič či revízor, umožní cestujúcemu v danom vozidle cestovať aj bez platného cestovného lístka,“ dodala Volfová.