Nesrovnal sa pustil do odstraňovania bilbordov. Chce ich zlikvidovať sto
Práce na odstraňovaní nelegálnych reklamných zariadení budú podľa primátora prebiehať postupne, náklady sa pohybujú od 50 do 500 eur.
Hlavné mesto pokračuje v odstraňovaní nelegálnej reklamy, najnovšie začína likvidovať nelegálne reklamné bilbordy. Prvé dva včera odstránilo z pozemku neďaleko Nemocnice sv. Cyrila a Metoda na Antolskej ulici v Petržalke. Tie predstavujú časť zo zhruba 100 takýchto zariadení, ktoré chce samospráva zo svojich pozemkov zlikvidovať na základe povolenia na ich odstránenie.
Bilbordy vrátia majiteľom alebo do zberu
„Ani Rím nebol postavený za deň a niekde začať treba. Nie je to málo,“ uviedol na dnešnom brífingu primátor mesta Ivo Nesrovnal. Práce na odstraňovaní nelegálnych reklamných zariadení budú podľa primátora prebiehať postupne, náklady sa pohybujú od 50 do 500 eur. Takto odstránené bilbordy pritom mesto dočasne skladuje na svojich pozemkoch v bratislavskej lokalite Čierny les.
Ak sa k nim ich vlastníci časom prihlásia, hlavné mesto im ich po započítaní nákladov na ich odstránenie a zároveň po doplatení nájmu vráti spať. Ak sa nim nikto neprihlási, po roku budú odvezené do zberu na recykláciu. Koľko nelegálnych bilbordov by mohlo byť odstránených do dvoch rokov, teda do skončenia jeho funkčného obdobia, si primátor netrúfol odhadnúť. Argumentuje tým, že treba dodržiavať zákon, zákonné procesy a lehoty.
Primátor verí, že rovnako rýchlo a odhodlane začnú odstraňovať nelegálne reklamné zariadenia z pozemkov v ich vlastníctve alebo v ich správe aj samotné mestské časti. Tie sa podľa neho v súčasnosti odstraňujú okrem Petržalky aj v Starom Meste či vo Vrakuni. K spolupráci tak vyzýva aj ďalšie samosprávy.
Už žiadne reklamy
Okrem toho v rámci odstraňovania nelegálnej reklamy a znižovania vizuálneho smogu neudeľuje hlavné mesto žiadne nové povoľovania. Vedenie mesta zároveň verí vo vzpruženie spolupráce s Asociáciou vonkajšej reklamy, ktorá je podľa zákona jediná oprávnená vstupovať aj na súkromné pozemky, čo mesto nemôže. Tá už doteraz takto odstránila okolo 200 reklamných zariadení a spolu s magistrátom by sa mala tiež spolupodieľať na dokončení manuálu umiestňovania vonkajšej reklamy.
V hlavnom meste sa nachádza zhruba 9 600 reklamných zariadení. Z toho 2 800 je na pozemkoch mesta, 1 200 na pozemkoch mestských častí a zvyšok na súkromných pozemkoch. Kontrola doteraz zároveň preukázala, že zmluvu nemá 450 z nich, a tak mesto poslalo na stavebné úrady žiadosti na ich odstránenie.
Ďalšiu skupinu tvoria reklamné trojnožky. Po dvoch rokoch sa podľa Nesrovnala podarilo odstrániť 428 takýchto zariadení. Mesto tiež rieši reklamu na stĺpoch verejného osvetlenia. V tomto prípade vypovedalo 1 400 nosičov. Spoločnosti sa bránia, preto je daná vec na súde.