Nevhodné vianočné darčeky: Prinášame vám rady, ako sa ich zbaviť
Stalo sa vám, že ste na Vianoce dostali darček, po ktorom ste netúžili a neviete si predstaviť jeho využitie vo vašom živote? Nevhodné dary sú počas týchto sviatkov bežnou záležitosťou. Prinášame vám rady, ktorých sa treba držať pri riešení takýchto sviatočných problémov.
Možnosť bezdôvodného vrátenia vianočného darčeka treba riešiť už pri jeho kúpe. „Nevhodný dar, nie je povinný predávajúci vziať späť, alebo vymeniť za iný. Je to vždy vecou dohody. Ak spotrebiteľ s takým niečím počíta, je potrebné sa dohodnúť ešte predtým, než sa tovar zakúpi,“ povedala hovorkyňa ústredného inšpektorátu SOI Danuša Krkošová.
V tomto prípade sa však dá s obchodmi dohodnúť a vrátenie darčeka, o ktorý nie je záujem, preto nemusí byť až taký problém. „Máme poznatky z minulých období, že niektorí predávajúci vychádzajú spotrebiteľom v ústrety a v určitom čase tovar, ktorý nebol používaný prevezmú späť a vrátia peniaze,“ informovala Danuša Krkošová
Nákup cez internet je špecifický
Rozdielne podmienky platia vtedy, ak darček nakupujete cez internet.* „Pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov je spotrebiteľ oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní,“* dodala Krkošová.
„Iné je to v prípade, keď si spotrebiteľ uplatnil právo na reklamáciu, ak sa v záručnej lehote vyskytla chyba na výrobku. Vtedy ide o reklamačné konanie, ktoré sa riadi ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa,“ dodala hovorkyňa.
Nenechajte sa oklamať lehotou
Ak však koniec vychádza na deň, kedy nie sú otvorené obchody, či pošta, neznamená to, že nasledujúci deň už vrátenie nie je možné. „Lehota sa začína dňom, ktorý nasleduje po udalosti, ktorá je rozhodujúca pre jej začiatok. Ak posledný deň lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty najbližší nasledujúci pracovný deň.“ povedala na záver hovorkyňa ústredného inšpektoriátu SOI.