Nová električková trať v zóne Chalupkova povedie po Pribinovej alebo po Landererovej
Mesto v súčasnosti posudzuje dve varianty trasy električky v zóne Chalupkova, a to popred budovu SND po Pribinovej ulici alebo poza budovu SND po Landererovej ulici.
Prudko sa rozvíjajúce územie v zóne Chalupkova a nadväzujúcich zón (Pribinova, autobusová stanica, Cvernovka, Klingerka) potrebuje funkčné dopravné riešenie. Hlavné mesto v tejto súvislosti považuje za kľúčové vybudovanie novej električkovej trasy v tomto území v čo najkratšom možnom čase.
Podpora verejnej dopravy
Zatiaľ čo územný plán mesta z roku 2007 umožňoval vybudovať v tomto území celkovo 1 200 000 metrov štvorcových podlažných plôch, doposiaľ aj v dôsledku ďalších územnoplánovacích podkladov a dokumentov narástlo toto číslo na takmer dvojnásobok.
Podľa súčasného vedenia mesta nové mestské centrum, ktoré takto vzniká, musí byť prioritne obslúžené kvalitnou verejnou dopravou, keďže sa tu denne prepraví približne 50-tisíc ľudí a ponechanie obsluhy na individuálnu automobilovú dopravu by spôsobilo rozsiahle dopravné problémy v celej oblasti. Cieľom vedenia mesta je priniesť nový prístup do riešenia dopravy, ktorý je založený na výraznejšej podpore verejnej dopravy, najmä električkovej.
Trasy električky
Mesto v súčasnosti posudzuje dve varianty trasy električky v zóne Chalupkova, a to popred budovu SND po Pribinovej ulici alebo poza budovu SND po Landererovej ulici. Pokračujúca časť trasy vychádza optimálne po uliciach Košickej a Miletičovej s logickým napojením na ružinovskú električkovú radiálu, a tiež električkový uzol Trnavské mýto. Zámerom mesta je rozčleniť električkové trasy cez centrum mesta vybudovaním okruhu, prepájajúceho radiály medzi Šafárikovým námestím a Trnavským mýtom a zároveň preveriť trasu novej električkovej radiály do Podunajských Biskupíc a Vrakune.
Keďže z hľadiska budúcnosti nášho mesta ide o mimoriadne dôležité a zodpovedné rozhodnutie, odborný tím berie pri posudzovaní optimálnej trasy do úvahy predovšetkým odborné, a to urbanistické a dopravné kritériá. Z urbanistického hľadiska sú to najmä vhodné pôsobenie eletričkovej trasy vo verejnom priestore mestského bulváru, námestia a predpolia SND. Z dopravného hľadiska sa zaoberá mesto najmä dopravnokapacitným posúdením potrieb nového mestského centra po jeho dobudovaní.
Budovanie električkových liniek
„Dôležitým parametrom je aj napojenie trasy na existujúce električkové trasy, a tiež čo najmenší vplyv električky na cestné komunikácie a križovatky, aby sme v zóne zabezpečili čo najplynulejšiu dopravu. Z praktického a odborného hľadiska samozrejme zvažujeme aj vplyv električky na SND,“ Bratislava24.sk informoval Peter Bubla, hovorca Magistrátu hlavného mesta SR Bratislava.
Mesto Bratislava v tejto otázke reprezentuje verejný záujem a je orgánom územného plánovania. Je preto prirodzené, že v ťažiskových otázkach mestského rozvoja, ku ktorým budovanie električkových liniek verejnej dopravy nepochybne patrí, je rozhodujúcim činiteľom. Odborné tímy intenzívne komunikujú s investormi a developermi v území v otázkach koordinácie a spolupráce na zabezpečení dopravnej obsluhy územia, na ktorej sa podieľajú v rámci svojich investícií.
„Po vyhodnotení optimálnej trasy podľa názoru odborného tímu na meste budeme riadne pokračovať v procesoch environmentálneho a územnoplánovacieho posúdenia navrhovaného riešenia. Rýchlosť procesu závisí od priebehu prerokovania potrebných stupňov posudzovania a projektovej dokumentácie; keďže ide o prioritnú investíciu vo verejnom záujme, mesto má záujem hľadať spoločenskú podporu pre najlepšie odborné riešenie,“ dodal Bubla.
Ak chcete dostávať pravidelný prísun aktualít z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.