Nová železničná zastávka Bratislava-Vrakuňa bude spustená už čoskoro
Tí z vás, ktorí musia do centra Bratislavy za prácou cestovať z iných mestských častí, viete, akým peklom si musí človek denne ráno prejsť. To sa čoskoro zmení.
Mnohí z nás by si priali, aby zmenou, ktorá sa v najbližších dňoch chystá, bola šanca na reprezentatívnejšiu Hlavnú stanicu, za ktorú by sme sa nemuseli hanbiť. Na toto ešte na nejaký čas zabudnite.
Ministerstvo dopravy plánuje v rámci takzvaných Terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP7) do roku 2020 postaviť na siedmich úsekoch už existujúcich železničných tratí nové železničné zastávky. Nie sú to síce nové toalety či eskalátory, no výrazne by to mohlo pomôcť odbremeniť preťaženú Hlavnú stanicu.
Rýchlejšie do mesta
Na novej dočasnej zastávke Bratislava-Vrakuňa na Ráztočnej ulici budú zastavovať vlaky z Podunajských Biskupíc, vďaka čomu sa obyvatelia Vrakune rýchlejšie dostanú do centra mesta. Cez novú zastávku bude premávať Regiojet, cestovný poriadok nájdete TU. Vlakom sa na stanicu Nové Mesto dostanete za 6 minút a na Hlavnú stanicu za 14 minút.
Železničná zastávka Bratislava-Vrakuňa je situovaná na jednokoľajnej trati Bratislava Nové Mesto – Podunajské Biskupice v lokalite mestskej časti Vrakuňa. Spustená by mala byť od 15. októbra.
V blízkosti novej železničnej zastávky je zastávka MHD. Zo strany sídliska je prístupná novovybudovanými chodníkmi vo väzbe na miestne komunikácie pre chodcov cez priechody na cestných komunikáciách. Na výstavbu železničnej zastávky potrebovala mestská časť získať povolenia od trinástich inštitúcií.
Neskôr, pri trolejbusovom obratisku Čiližská, by mal vzniknúť aj jeden zo siedmych terminálov integrovanej dopravy.
Vrakuňa má spomedzi bratislavských mestských častí najhoršiu dopravnú dostupnosť, mestská časť sa pokúsila tieto problémy v minulosti viackrát riešiť.
Nové zastávky do 2020
Nové vlakové terminály na Mladej Gardy, v Devínskej Novej Vsi, vo Vrakuni, na Patrónke, v Lamačskej bráne, na Trnávke a v Ružinove by mohli vyriešiť zápchy v meste, zároveň by mala výstavba nových zastávok motivovať k využívaniu železničnej dopravy.
Záchytné parkovisko je plánované iba pri Lamačskej bráne s kapacitou cca 470 miest.
Financie na výstavbu siedmich nových zastávok by mali byť čerpané z eurofondov, stáť by to malo 60 miliónov eur. Viac o TIOP sa dočítate TU.
Čítajte aj: Čo všetko stihnete za 30 minút? Vrakunčania toľko stoja v kolónach