Petržalčanov už onedlho električka na Hlavnú stanicu neodvezie. Bojujú za jej zachovanie
Obnovená premávka električiek linky č. 3 do Petržalky má svojím intervalom plne nahradiť linku 1, ako aj pred výlukou premávajúce obidve linky 1 a 3.
Bratislavský dopravný podnik (DPB) minulý týždeň oznámil, že električkovú dopravu v hlavnom meste čakajú pozitívne zmeny. Ich súčasťou má byť nové trasovanie, ktoré počíta s ďalšou etapou modernizácie karloveskej radiály a rekonštrukciami na Záhumeniciach, Blumentáli a Americkom námestí v budúcom roku. Nie všetci Bratislavčania však zdieľajú nadšenie DPB.
Na Hlavnú stanicu s prestupom
Nové trasovanie liniek bude zavedené po spustení zrekonštruovanej Karlovesko-dúbravskej radiály. Dopravný podnik sľubuje, že súčasné zmeny prinesú viacero benefitov.
Linka 1 bude jazdiť po trase Hlavná stanica – Obchodná – Námestie SNP – Nám. Ľ. Štúra – Šafárikovo nám. – Námestie SNP – Obchodná – Hlavná stanica.
Petržalčanov čaká zmena v podobe presmerovania trasy električky číslo 1, ktorou sa doteraz pohodlne odviezli až na Hlavnú stanicu. Po novom už 1-tka cez Starý most jazdiť nebude a obyvatelia najväčšieho sídliska budú musieť prestupovať z „petržalskej“ linky číslo 3 na ďalšie spoje.
Linka 3 obslúži trasu Petržalka – Šafárikovo nám. – Špitálska – Blumentál – Račianske mýto – ŽST Vinohrady – Rača.
Petícia Petržalčanov
To sa však mnohým Petržalčanom nepáči a prostredníctvom petície žiadajú vedenie mesta Bratislava a poslancov mestského zastupiteľstva, aby rozhodli o zachovaní električkovej linky č.1 z Hlavnej stanice do Petržalky a späť.
„Pripravovaná zmena trasovania linky č.1, ktorá znemožní priame spojenie najväčšej mestskej časti s Hlavnou stanicou, prinesie cestujúcim zdržanie a komplikáciu pri cestovaní spolu s vyššími nákladmi pri ceste na Hlavnú stanicu,“ píše sa v petícii.
Iniciátorom petície prekáža, že cestujúcemu už nebude stačiť 15 minútový cestovný lístok. „Väčšina cestujúcich, ktorí pri ceste na druhú stranu Dunaja používajú električku, sú už na linku č.1 zvyknutí. Najväčšia mestská časť Bratislavy je hlavným platiteľom dane z nehnuteľnosti a jej obyvatelia si zaslúžia efektívnu MHD,“ dodávajú v petícii.
Linku 1 nahradí linka 3
DPB vysvetľuje zmenu v Petržalke tým, že počet obojsmerných električiek (30) je limitovaný. „Z dôvodu pripravovanej rekonštrukcie električkovej trate pri Cintoríne Rača bude čoskoro potrebné nasadenie všetkých obojsmerných električiek iba na linku 3, ktorá obslúži Petržalku,“ uvádza DPB.
Obnovená premávka električiek linky č. 3 do Petržalky má svojím intervalom plne nahradiť linku 1, ako aj pred výlukou premávajúce obidve linky 1 a 3. „Linka 3 poskytne priame spojenie s väčšou časťou Bratislavy, než doposiaľ zabezpečovala linka 1,“ upresňuje DPB.
Chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia? Sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.