Po Slovensku jazdí nový elektrobus, ktorý sa dokáže nabíjať z trolejbusového vedenia
Škoda 29BB je najkratší elektrobus, aký doteraz spoločnosť Škoda Electric vyrobila. Uvidíme ho niekedy brázdiť aj bratislavské cesty?
Škoda Electric predstavila najkratší elektrobus s kapacitou 41 osôb, ktorý už v rámci MHD jazdí aj po slovenských cestách. Budeme ho mať aj v Bratislave?
Najkratší elektrobus
Nový elektrobus Škoda 29BB sa od bežných elektrobusov líši nielen tým, že je najkratší, ale aj spôsobom dobíjania. Vďaka galvanickému nabíjaču, tzv. GIN, sa dokáže nabíjať z trolejbusového vedenia, a to aj počas prevádzky. Keďže je nezávislý na mieste nabíjania, čakanie v zápche môže vodič elektrobusu využiť efektívne a nabíjať sa priamo z trolejového vedenia. Vďaka špeciálnym SiC polovodičovým prvkom je nabíjanie veľmi účinné.
Nový elektrobus je tichý, bez emisií, nízkopodlažný, klimatizovaný a vybavený informačným systémom s farebnými LED panelmi. Má necelých 9 metrov a kapacitu 45 osôb, pričom na sedenie je dostupných 21 miest.
Nový elektrobus už testujú Novozámčania v rámci MHD, Žilinčania sa ho dočkajú v prvej polovici decembra, avšak trochu v inom šate.
Nové elektrobusy v Bratislave
Nákup najnovšieho elektrobusu DPB podľa jeho hovorkyne Adriany Volfovej v najbližšej budúcnosti neplánuje, keďže vozidlový park DPB sa len nedávno rozrástol o 18 nových elektrobusov, ktoré boli financované z eurofondov. Všetky vozidlá sú nasadené do premávky. Nájdete ich prevažne na linkách č. 53, 94, 65, 80, 43, 27, 151, 144.
Všetky nové vozidlá sú nízkopodlažné, plne klimatizované, s vnútorným aj vonkajším kamerovým systémom, nechýbajú moderné technológie, pripojenie na wifi, či USB nabíjačky. Maximálna obsaditeľnosť elektrobusu s dĺžkou 12 metrov je 106 osôb z toho 33 + 1 na sedenie, maximálna obsaditeľnosť vozidla do 9 metrov je 54 osôb z toho 16 + 1 na sedenie. Dojazd vozidiel je bez priebežného dobíjania min. 160 km. Elektrobusy sú taktiež vybavené elektronickým počítaním cestujúcich. Nabíjané sú pomocou elektronabíjacích staníc.
Elektrobusy postupne nahradia autobusy s naftovým spaľovaním, čím sa dosiahne zníženie emisií pri prevádzke autobusových liniek v environmentálne zaťažených mestských zónach.