Počas Silvestra zaznamenali operátori rekordnú komunikáciu
Tak ako počas tohtoročného Štedrého dňa, aj na Silvestra zákazníci poslali v porovnaní s minulým rokom oveľa viac správ.
Počas Silvestra 31. 12. 2017 zaslali zákazníci Orangeu 4 296 414 SMS a 304 489 MMS správ. Najviac ich bolo, štandardne, zaslaných medzi 23. a 01. hodinou. V tomto čase bolo zaslaných viac ako 1,205 miliónov SMS správ a viac ako 56 000 MMS správ.
Viac SMS
Zákazníci Orangeu zrealizovali posledný deň v roku 6 589 705 hovorov, najviac, až 1 552 613 ich bolo zrealizovaných tiež v čase od 23. do 01. hodiny. V mobilnej dátovej sieti preniesli zákazníci Orangeu 102 377 GB dát, o 103 % viac ako na Silvestra vlani, z čoho takmer 80 % bolo prenesených v 4G sieti. Ako upozorňuje hovorkyňa spoločnosti Alexandra Piskunová, do štatistiky sa započítali len úspešne doručené MMS a SMS správy a zrealizované hovory s odpoveďou.
Slovak Telekom na Silvestra v mobilnej sieti opäť zaznamenal výrazne vyšší počet odoslaných SMS aj MMS správ v porovnaní s bežným dňom. Posledný deň roka bol už tradične nadpriemerný aj z pohľadu odchádzajúcich hovorov.
Zákazníci zo svojich mobilov poslali 31. decembra 2017 spolu 3 452 489 SMS správ. Najviac SMS bolo odoslaných medzi 20. a 21. hodinou, a to až 293 067.
Milióny hovorov
Okrem toho Slovak Telekom zaznamenal aj 3 632 061 odchádzajúcich hovorov. Zákazníci najviac volali medzi 11. a 12. hodinou, najvyťaženejšia hodina dňa z pohľadu hovorov sa tak v porovnaní s minulým rokom nezmenila. Ako uvádza Peter Gálik zo Slovak Telekomu, potvrdil sa zaujímavý trend spojený s multimediálnymi správami.
Tak ako počas tohtoročného Štedrého dňa, aj na Silvestra zákazníci poslali v porovnaní s minulým rokom oveľa viac MMS. V posledný deň roka zákazníci odoslali spolu 165 736 MMS správ, čo je o takmer 28 000 viac ako vlani.
Telefonovali sme viac
Aj na prelome rokov 2017 a 2018 sa zákazníci 4ky nijako neobmedzovali a so svojimi blízkymi boli v kontakte. Už tradične najviac telefonátov a SMS operátor zaznamenal okolo polnoci.
„Najviac hovorov a SMS správ pribudlo v sieti 4ky od polnoci do 01. hodiny. Zákazníci 4ky počas Silvestra a prvých troch hodín Nového roka uskutočnili 1 119 998 hovorov a poslali 945 451 SMS,“ uviedol technický riaditeľ SWAN Mobile Patrik Kollaroci. Hovory narástli 1,51-násobne oproti predchádzajúcemu roku.
Dáta sú v kurze
Stále viac zákazníkov však na silvestrovskú a novoročnú komunikáciu využíva moderné komunikačné nástroje. V porovnaní s minulým rokom v sieti 4ka narástol počet prenesených dát v posledný deň roku o 152 %. Celkovo na Silvestra Štvorkári preniesli 53,54 TB dát. Tento trend pokračuje aj v prvý deň nového roka 2018, keď do 12. hodiny preniesli 27,1 TB dát.
Výrazný nárast dátovej prevádzky v 4G LTE sieti zaznamenala aj O2. V najširšej 4G LTE sieti na Slovensku dostupnej už pre vyše 90 % populácie zaznamenala prevádzka oproti minulému roku rekordný nárast až o 284,9 %. Do piatej hodiny ráno sa okrem toho odoslalo vyše 5,2 milióna SMS správ a operátor vo svojej sieti spojil vyše 4,7 milióna hovorov.
„Už tradične bola v našej sieti najväčšia špička medzi polnocou a prvou hodinou rannou, ako v počte odoslaných SMS správ, tak aj v počte hovorov. Naši zákazníci poslali v tomto čase svojim známym až 801 738 SMS správ a uskutočnili 622 278 hovorov. Podobne ako na Vianoce, aj počas Silvestra sme zaznamenali významný nárast dátovej prevádzky.“ povedala Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2.