Je rozhodnuté. Poslanci schválili jednotnú parkovaciu politiku v hlavnom meste
Jednotná parkovacia politika je jedným z hlavných kľúčov k lepšej doprave v meste a k regulácii verejného priestranstva.
Poslanci na dnešnom zasadnutí mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) o parkovacej politike. Bratislava sa tak zaradí medzi európske metropoly, v ktorých sú jednotné pravidlá parkovania samozrejmosťou. Za návrh jednotnej parkovacej politiky hlasovalo 27 prítomných poslancov.
Jednotné parkovanie
Bratislava bude mať od marca budúceho roka jednotnú parkovaciu politiku. Centrálny parkovací systém hlavného mesta SR Bratislavy bude realizovaný v spolupráci s iniciatívou slovensko.digital.
„Bratislavčania budú s prvým autom hodinovo parkovať v Bratislave, s výnimkou Starého Mesta a zón, do dvoch hodín zadarmo. S druhým autom viazaným na byt budú hodinovo parkovať s 50-percentnou zľavou (okrem Starého Mesta)," píše na sociálnej sieti primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal.
Koľko zaplatíme za parkovanie
Mestské časti si určia cenu rezidentskej aj abonentskej karty, určia, kde budú zóny státia, kde bude denné a nočné státie. Mestské časti sa rozhodnú kedy sa k tomuto systému pripoja a nebudú brzdiť mestské časti, ktoré tento systém chcú.
Bratislavčania podľa tejto regulácie parkovania budú platiť rezidentské parkovné za prvé auto v domácnosti za rok od 20 do 100 eur. Cena rezidentskej karty pre druhé auto v domácnosti sa bude pohybovať od 50 do 500 eur za rok.
Ľudia bez trvalého pobytu v Bratislave zaplatia za parkovaciu kartu 100 až 1000 eur.
Jednoznačným cieľom je regulovať bratislavské verejné priestranstvá a zvýhodňovať Bratislavčanov. Rezidenti budú mať rezidentské karty a budú parkovať za poplatok vo svojich rezidentských zónach, nerezidenti budú platiť plnú cenu.