POZRITE, konečne sa stavba v Petržalke podobá na električkovú trať: Už pribudli aj KOĽAJE! FOTO
Na takpovediac nekonečnom príbehu v bratislavskej Petržalke ohľadom stavby trate pre električky, sa bavilo celé Slovensko. Už je však z leteckých záberov krásne vidieť kadiaľ električka pôjde a koľko sa na stavbe skutočne urobilo.
Pred niekoľkými dňami sa na stavbe diali veci. „Zhotoviteľ osadil 60-tonovú oblúkovú časť oceľovej nosnej konštrukcie združeného mosta cez Chorvátske rameno. Nasledovať bude debnenie, armovanie a betónovanie. Vybetónované sú približne 2 kilometre spodných dosiek pevnej jazdnej dráhy. Na moste pri Farskom kostole Svätej rodiny je vybetónovaný stredový trám. Aktuálne tam prebiehajú prípravné práce na predpínanie lán, ktoré budú zabezpečovať statiku mosta,“ detailne priblížil nedávne práce Michal Feik z Bratislavského samosprávneho kraja.
Je vidieť, že sa pracuje na na väčších kúskoch trate, napríklad na Janíkovom Dvore napreduje výstavba haly pre údržbu električiek.
Potiahnutie koľají električky cez most do Petržalky bol odvážny plán, ktorý sa však postupne realizuje a nemalo by nič ohroziť jeho dokončenie. Ale ako napríklad uvádza spomínaný Michale Feik, ktorý výstavbu podrobne mapu od jej začiatku, počas minulých rokov, nepredpokladal, že sa stavba dokončí.
„Napriek tomu som ale presvedčený o tom, že v súčasnej situácii je priam zázrak, že stavba vôbec napreduje. Progres v teréne je viditeľný. Najmä v posledných mesiacoch. A nepochybujem o tom, že zhotoviteľ dielo dokončí,“ priznal Feik.
Kontúry trate
„Stavba sa realizuje v husto osídlenom intraviláne, kde sa nachádza veľa inžinierskych sietí, ciest či chodníkov, z čoho vyplýva aj nevyhnutnosť prekládok. Množstvo prác tiež nie je vidieť. Plány skrížili aj také faktory ako postpandemická kíza a vojna na Ukrajine. Už-už hrozilo, že zhotoviteľ sa zbalí alebo s ním bude treba ukončiť zmluvu. Hlavné mesto Bratislava projekt doslova vykoplo hrobárovi z lopaty,“ zamyslel sa Michal Feik z Bratislavského samosprávneho kraja.