Samospráva

Pracovníci miestnych úradov z BSK musia po certifikát IOM cestovať do Trnavy

Pracovníci, ktorí boli v Bratislavskom samosprávnom kraji poverení miestnym úradom vykonávať prácu na integrovaných obslužných miestach (IOM), si po svoje certifikáty musia ísť osobne na Colný úrad do Trnavy.

Ilustračný obrázok k článku Pracovníci miestnych úradov z BSK musia po certifikát IOM cestovať do Trnavy
Zdroj: TASR

Dôvodom, prečo musia pracovníci IOM cestovať po certifikát do Trnavy, je fakt, že Bratislavský kraj nemôže byť oprávneným územím pre projekt IOM, financovaným z Operačného programu Informatizácia spoločnosti, ktorý schválila Európska komisia.

„Akékoľvek výdavky súvisiace s BSK sú v tomto prípade neoprávnené, z tohto dôvodu nie je v Bratislave vytvorená certifikačná autorita pre vydávanie certifikátov pracovníkov IOM a v BSK nebolo možné vydávať tieto certifikáty“, uviedla hovorkyňa Ministerstva financií Alexandra Gogová s tým, že keďže ide o certifikát s citlivými údajmi, nie je možné ho zaslať poštou, ale pracovníci sa musia dostaviť osobne a legitimovať sa občianskym preukazom priamo pri jeho prevzatí.

Týka sa to celého BSK

„Dostali sme list od Colného úradu v Trnave, aby si pracovníčky, ktoré budú vykonávať prácu na pripravovaných integrovaných obslužných miestach, dohodli termín, kedy prídu po certifikát do Trnavy osobne aj s občianskym preukazom a preukazom zdravotného poistenia“, spresnil starosta Mestskej časti Bratislava Jarovce Pavel Škodler s tým, že podľa informácií priamo z CÚ v Trnave sa to týka celého BSK, v ktorom sú stovky takýchto pracovníkov. „Obce a mestá to stojí čas ich pracovníkov, ako aj peniaze na dopravu“, doplnil.

Hovorkyňa CÚ v Trnave Iveta Zlochová potvrdila, že pracovníci IOM z BSK si chodia po certifikát do Trnavy. „Nerozhodol o tom náš úrad, sme len vykonávateľom, takýto pokyn sme dostali príkazom od Finančnej správy v Bratislave“.

„Miestnym úradom v BSK sme zaslali usmernenie k vydávaniu certifikátov registračnou autoritou, ktoré celý postup zdôvodňuje“, potvrdila hovorkyňa Finančnej správy Patrícia Macíková.

Integrované obslužné miesta, ktoré budú zriadené na miestnych úradoch, umožnia občanom ľahší a rýchlejší prístup k vybavovaniu dokladov. Budú tam môcť požiadať o výpis a odpis z registra trestov, výpis z listu vlastníctva, Obchodného registra, úradne skonvertovať dokumenty a listiny, využívať doplnkové služby ako tlač, skenovanie alebo kopírovanie dokumentov a budú mať nárok na kontrolu a sprístupnenie elektronickej schránky. Rozsah týchto služieb by sa mal postupne ešte rozšíriť.

Prečítajte si tiež: OBRAZOM: Moderné Klientske centrum štátnej správy uľahčí Bratislavčanom ži­vot

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM