Pripravuje sa výstavba novej autobusovej stanice na Mlynských Nivách. Ako bude vyzerať?
O štyri roky by sa Bratislavčania už možno mohli dočkať vynovenej autobusovej stanice na Mlynských nivách. Po prestavbe by mala mať stanica päť nadzemných podlaží a dve pod zemou. Nástupiská a výstupiská autobusov, ktoré majú byť bezbariérové, developer plánuje v prvom podzemnom podlaží.
V správe o hodnotení zámeru, predloženom na posudzovanie vplyvov na životné prostredie, developér HB Reavis počíta s predpokladaným začiatkom výstavby v júli budúceho roku a prestavba za asi 200 miliónov eur by mala trvať do polovice roka 2019.
O súčasnom stave stanice si prečítajte tu: Ako sú na tom Mlynské Nivy? 5 kladov a záporov autobusovej stanice
Pribudnúť má aj 30-podlažný vežiak, nástupiská plánujú v prvom podzemnom podlaží.
Hovorca spoločnosti Peter Romaňak však podotýka, že dnes je ešte predčasné hovoriť o konkrétnych termínoch výstavby autobusovej stanice. „Nachádzame sa vo fáze projektu pred zdĺhavým procesom územného konania, po ktorom bude ešte nasledovať stavebné konanie. Zo skúseností vieme, že tento proces môže trvať ešte veľa mesiacov,“ povedal.
Po prestavbe by mala mať stanica päť nadzemných podlaží a dve pod zemou. Nástupiská a výstupiská autobusov, ktoré majú byť bezbariérové, developér plánuje v prvom podzemnom podlaží. Parkovacie a servisné prevádzky sa presunú do suterénu.
V prvom podzemnom podlaží by si mali ľudia tiež kupovať cestovné lístky či odložiť batožinu do úschovne. Plánujú tam tiež sociálne priestory, odstavné plochy autobusov či priestory pre ich údržbu. O podlažie nižšie majú zase parkovať osobné autá návštevníkov či zamestnancov komplexu.
Vstupná hala na prízemí má mať eskalátory a výťahy k nástupiskám. „Priestor je prevýšený, otvorený tiež do nižšieho podlažia – výpravnej haly, s galériami po stranách a presvetlený prirodzeným osvetlením prostredníctvom veľkoryso koncipovaného centrálneho svetlíka,“ uvádza sa v zámere.
V kontakte s otvoreným priestorom vstupnej haly chcú umiestniť tiež prevádzku supermarketu alebo hypermarketu. Developer plánuje aj tri centrálne átriá, každé stvárnené iným spôsobom.
Na druhom nadzemnom podlaží majú byť obchodné prevádzky, na treťom zase služby stravovania, priestory pre oddych i centrálne situovaná plocha tržnice. Na vyšších dvoch podlažiach sa plánujú ďalšie parkovacie miesta. Celkovo ich v komplexe chcú vytvoriť 2150.
V juhovýchodnej časti územia chce developér postaviť tiež 30-podlažný objekt administratívy. Ten má dopĺňať námestie, ktoré bude slúžiť ako jeden z hlavných nástupných priestorov do autobusovej stanice i samotného administratívneho objektu.
Dopravne má byť stanica napojená z ulíc Svätoplukova, Mlynské nivy a zo smeru Karadžičova.
HB Reavis vlani v septembri v lokalite odštartoval výstavbu projektu Twin City, začali sa stavať prvé dve administratívne budovy a v polovici februára odštartovali práce aj na tretej.
„Stavby plánujeme postupne dokončiť v tomto a budúcom roku. Spolu by mali na trh priniesť približne 65.000 štvorcových metrov prenajímateľnej plochy,“ dodal Romaňak.
Rebríček najškaredších prestupných staníc si pozrite tu: Pozrite si rebríček 5 najškaredších dopravných uzlov v Bratislave + FOTO