Prirážka za cudzojazyčného hosťa? Všetko je inak!
Ak príde do reštaurácie zahraničný hosť, jazykovej bariéry sa už dnes obávať nemusí. Je ale absurdné, aby mu bol za komunikáciu v angličtine účtovaný poplatok.
Reštaurácia v Petržalke zaúčtovala zákazníkovi poplatok za to, že s ním musela obsluha komunikovať v anglickom jazyku. Aspoň tak o tom informovala facebooková stránka Nekŕmte nás odpadom.
Na pokladničnom doklade bola okrem vína a piva zaúčtovaná aj položka „Tips2“ za 1,69 eura, ktorú niektorí pod príspevkom označili za „vynútený“ tringelt.
Extra položka
Najlepšia vizitka poskytovaných služieb akejkoľvek gastro prevádzky je, ak personál preukáže odborné znalosti a pripravenosť, ako po stránke gastronomickej, tak aj spoločenskej. Stalo sa teda bežným štandardom, že ak príde do reštaurácie či hotela zahraničný hosť, jazykovej bariéry sa obávať nemusí. Je ale absurdné, aby mu bol za komunikáciu v angličtine účtovaný extra poplatok.
Zaujímalo nás, či sú v tejto konkrétnej prevádzke takéto praktiky bežné, a tak sme oslovili priamo majiteľa reštaurácie Melrose. Ten celú situáciu veľmi ochotne vysvetlil.
„Išlo o ľudské zlyhanie. Zamestnankyňa sa zákazníkovi ospravedlnila a v momente mu peniaze vrátila, spolu s odškodnením vo forme fľašky vína. Mrzí ma, že je z toho taká aféra. V reštaurácii pracujem šesť rokov, nikdy u nás nebol cudzinec účtovaný za to, že je cudzinec,“ uviedol pre Dnes24.sk majiteľ reštaurácie Melrose Jaroslav Stellmach.
Podľa Stellmacha je hosť aj s manželkou a deťmi dlhodobo ubytovaný v Melrose Apartments, teda v objekte, kde sa nachádza aj spomenutá reštaurácia. Tá je ale oddelenou prevádzkou. Zbytočnú kauzu mal podľa majiteľa reštaurácie vyrobiť iný zákazník, ktorý v deň pochybenia obsluhy sedel za jedným stolom s hosťom.
Chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia? Sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.