RegioJet plánuje od decembra jazdiť medzi Bratislavou a Košicami každé tri hodiny
Spoločnosť RegioJet pred niekoľkými dňami avizovala, že rušenie InterCity (IC) spojov na trase z Bratislavy do Košíc je v súčasnosti krajným riešením. No zároveň požiadala o pridelenie kapacít pre grafikon vlakovej dopravy na následujúci rok 2016.
Súkromný prepravca sa už viackrát sťažoval na nezodpovednú politiku štátu. „Stopercentné zľavy pre sociálne skupiny, ktoré kompenzuje vláda iba štátnemu prepravcovi v rýchlikoch, absolútne rozbili trhové prostredie, na čo v konečnom dôsledku môže najviac doplatiť cestujúca verejnosť,“ povedal hovorca spoločnosti RegioJet Tomáš Bořuta.
Nové vozne a zamestnanci
Spoločnosť nevzdáva svoj boj, ale naopak plánuje od decembra na trase z Bratislavy do Košíc a späť so svojimi vlakmi jazdiť každé tri hodiny.
„RegioJet plánuje v budúcom roku jazdiť so svojimi vlakmi InterCity na trase medzi Bratislavou a Košicami v trojhodinových intervaloch. Kvôli zabazepečeniu prevádzky na tejto trase sme už začali s vybavovavním ďalších vozňov a lokomotív a chystáme masívny nábor nových zamestnancov – najmä rušňovodičov, technických zamestnancov a palubného personálu," hovorí Radim Jančura, majiteľ spoločnosti RegioJet.
Nové vlaky bude na tejto trase potreba. Nedávno totiž Železničná spoločnost Slovensko (ZSSK) oznámila rušenie, niektorých IC vlakov a tak v grafikone zostali prázdne miesta. Žlté vlaky by mali od decembra jazdiť v trojhodinovom intervale a rýchliky ZSSK v dvojhodinovom takte.
Ministerstvo nechce ustúpiť
„Naďalej si však myslíme, že štát svojou politikou RegioJet diskriminuje a rovnako tak aj sociálne skupiny cestujúcich, ktorým sa rozhodol preplácať cestovné iba v rýchlikoch ZSSK. Preto budeme tieto kompenzácie po štáte aj naďalej požadovať, pokiaľ nedôjde ku kompromisu. Študenti i seniori by mali mať taktiež právo vybrať si, s ktorým dopravcom chcú na železnici cestovať,“ dodáva Radim Jančura.
Podľa Denníka N Ministerstvo dopravy však akékoľvek ústupky odmieta. „Zľavy platia len pre tie spoje, na ktoré majú dopravcovia uzatvorenú zmluvu o doprave vo verejnom záujme. Na komerčné vlaky sa tieto zľavy nevzťahujú," vysvetlil pre denník hovorca ministerstva Martin Kóňa.
Zľavy tak budú aj naďalej stále platiť len v rýchlikoch a osobných vlakoch, ktoré si objednáva štát.
Okrem spomínanej trasy Bratislava – Košice bude RegioJet aj naďalej prevádzkovať medzinárodné spoje medzi Slovenskom a Českom a regionálne vlaky na linke z Bratislavy cez Dunajskú Stredu do Komárna.
Prečítajte si tiež: Železničná spoločnosť Slovensko sa vzdáva! RegioJet vyhral svoj boj