Ľudia hodnotili rok vo funkcii: Takto primátor Vallo riešil dopravu
Matúš Vallo je rok vo funkcii primátora. Ako sú s jeho doterajšou prácou v oblasti dopravy spokojní Bratislavčania?
Pred rokom nastúpil do úradu nový primátor hlavného mesta Matúš Vallo. Za toto obdobie nastali v Bratislave zmeny, ktoré niektorí obyvatelia podporujú, iní kritizujú.
V tomto článku sa pozrieme na to, ako sa prvý rok vo funkcii darilo primátorovi v oblasti dopravy a ako sú s jeho prácou spokojní naši čitatelia.
Hudobník primátorom
Kým sa Matúš Vallo stal primátorom Bratislavy, poznali sme ho najmä ako člena kapely Para, ale aj architekta a aktivistu. Cez iniciatívu Mestské zásahy, občianske združenia My sme mesto a Aliancia Stará tržnica sa venoval najmä verejnému priestoru v Bratislave. Spolu s tímom odborníkov pripravil dokument Plán Bratislava, ktorý sa stal „manuálom na rozvoj mesta.“
„Plán Bratislava je pre nás základ, na ktorom sme postavili aj našu víziu lepšej Bratislavy. Som veľmi rád, že mnohí ľudia, ktorí náš plán pripravovali mu veria natoľko, že sa dali do služieb mesta a dnes sú súčasťou môjho tímu,“ povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Doprava v meste
Jedným z hlavných predvolebných cieľov Valla bolo znížiť počet áut v meste a zvýšiť počet ľudí v MHD. Po nástupe do funkcie začal nový primátor podnikať kroky k tomu, aby svoj plán zrealizoval. „Nie je našou snahou zakázať autá v Bratislave. Treba ale povedať, že počet áut v hlavnom meste z roka na rok rastie a tento trend je z dlhodobého hľadiska neudržateľný. Jednak z pohľadu infraštruktúry (naše ulice viac nenafúkneme), a tiež z pohľadu životného prostredia,“ uviedol pre Dnes24.sk bratislavský primátor.
K opatreniam, ktorých cieľom je znižovanie počtu zbytočných jázd autom v meste, patrí schválenie celomestskej parkovacej politiky. To však rozdelilo našich čitateľov na dva tábory. Na Facebooku Bratislava24.sk sa k téme strhla búrlivá diskusia. Niektorým Bratislavčanom sa nové pravidlá nepáčia, iní zvýhodnenie rezidentov v parkovaní vítajú: „Prečo by mal mať každý právo zadarmo parkovať vlastné auto na cudzom pozemku?“ reagoval Tomáš na komentáre, v ktorých sa píše, že Bratislavčania by za parkovanie v iných mestských častiach platiť nemali.
„Príliš agresívny prístup k osobným automobilom, neriešenie podstaty hroziaceho kolapsu dopravy, príliš pomalé kroky vedúce k vytvoreniu nových trás pre hromadnú dopravu,“ zhodnotil primátorovu prácu Martin a reakcia na seba nenechala dlho čakať: „Proti autám tu bojovať agresívne treba, lebo inak sa doprava nezmení,“ reagoval Marek, ktorý je s doterajšou prácou nového vedenia mesta spokojný.
Kvalita MHD
Po schválení parkovacej politiky začalo mesto intenzívne pracovať na uprednostnení MHD pred individuálnou dopravou. Bolo zriadených niekoľko nových bus pruhov a niektoré križovatky boli upravené za účelom uprednostnenia MHD. „Prebieha tiež súťaž na obstaranie až 81 nových klimatizovaných kĺbových autobusov a 4 minibusy,“ informoval hovorca Bratislavy Peter Bubla.
Vášnivú diskusiu vyvolala rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej radiály: „Od leta kolabujúca doprava v Karlovej Vsi a Dúbravke z dôvodu prebiehajúcej, neustále meškajúcej rekonštrukcie,“ posťažovala sa Nina. „Doprava kolabuje aj bez rekonštrukcie vďaka nečinnosti minimálne dvoch predchodcov, okrem toho sa opravujú cesty už v prvom volebnom roku a nie v poslednom ako doteraz,“ reagovala Gabriela.
Medzi komentármi k doprave nechýbali ani také, ktoré hodnotia Vallove kroky pozitívne. „Cítiť zlepšenie v oblasti MHD – zmeny v trasovaní, pridávanie bus prudov a podobne," napísal čitateľ Martin.
Hromadnú dopravu využíva aj sám primátor. „Veľmi rád a často chodím pešo, ale tiež mestskou hromadnou dopravou. Samozrejme, sú situácie, v ktorých aj ja používam auto,“ povedal pre Dnes24.sk primátor M. Vallo.
Mesto priznáva, že nie všetky veci vyšli podľa plánu. "Dôvodom bol aj stav mesta, v akom ho nové vedenie našlo a ktorý ho zaskočil. Situácia v meste a mestských podnikoch sa podpísala aj pod niektoré veci, ktoré vyšli nie celkom podľa predstáv. V každom prípade plánujeme pokračovať v začatom tempe,“ dodal Bubla.
Chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia? Sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.