Termín ukončenia rekonštrukčných prác je “fuč“, ale električkovej trati v Dúbravke stále niečo chýba
Obyvatelia Dúbravky sa v novembri po niekoľko mesačnej rekonštrukcii koľajiska konečne dočkali električkovej dopravy. Od 18. novembra sa začala jej opätovná prevádzka. Zmluvný termín ukončenia všetkých prác bol 30. november. No úpravy na trati stále prebiehajú.
Nespevnená krajnica, nerovná dlažba, prasknutá tvárnica, to je len niekoľko nedostatkov, ktoré sa na električkovej trati stále nachádzajú. Firme Metrostav, ktorú mesto vybralo pri verejnom obstarávaní, pritom termín prác dávno vypršal. Dúbravčania sú teda právom znepokojení prečo trať ešte nevyzerá tak ako mesto sľubovalo. Magistrát hlavného mesta ubezpečoval, že zhotoviteľovi stavby sa podarí k 30. novembru dodať trať kompletne hotovú.
„Prevádzka električkovej trate prebieha od 18.11.2014, zmluvný termín prác bol do 30.11.2014 s tým, že po tomto dátume bude zhotoviteľ odstraňovať vady a nedostatky a postupne ich všetky odstraní,“ uviedla vedúca referátu mediálnej komunikácie Magistrátu hlavného mesta Daniela Rodinová.
Divné semafory
Ako ďalej Rodinová doplnila modernizácia sa realizovala podľa pôvodného projektu, ktorý bol časovo naviazaný na financovanie z prostriedkov eurofondov. Konečná cena projektu sa vyšplhala na sumu 8,2 milióna eur, pričom 85 percent peňazí dá Európska únia, desať štát a päť percent mesto.
No s traťou sú nespokojní nielen ľudia, ale aj Dopravný podnik Bratislava a.s, (DPB) ktorý na svojej internetovej stránke imhd.sk., uvádza výhrady k zlým semaforom. Tie sú vraj zle nastavené a spomaľujú dopravu autobusov.
Hovorca mesta Stanislav Sčepán priznáva, že semafory sú zatiaľ v testovacej prevádzke, aby sa optimalizovala GPS poloha električiek na preferenciu MHD. Testovanie by sa malo vyhodnotiť ešte tento rok.
Okolie trate je iba blato a štrk
Ale semafory až tak nebijú do očí z nedostatočne vykonanej práce. Horší pohľad je skôr na okolie trate, ktoré sa v súčasnom upršanom počasí mení na jedno veľké blato. Zemina, ktorá sa nachádza pozdĺž celého úseku koľají, nevytvára príjemný pocit, že spoločnosť vykonala dobrú prácu.
„Sadové úpravy budú z dôvodu klimatických zmien a vegetačného obdobia realizované až na jar,“ vysvetlila Rodinová. Čiže trávnaté plochy sa budú vysádzať až budúci rok, dovtedy sa pri jazde električkou cestujúci môžu “kochať“ akurát tak štrkom a blatom.
Modernizácia električkovej trate v Dúbravke si prešla všeličím. Mesto pôvodne oznámilo, že sa trať uvedie do prevádzky v predstihu a to už 14. novebmra, aby sa tak šetrili Dopravnému podniku peniaze, pretože náhradná autobusová, ktorá v mestskej časti jazdila bola príliš nákladná.
No napokon to stav trate neumožňoval. A tak električka začala jazdiť až 18. novembra. Počas nasledujúcich dní sa vyskytlo niekoľko ďalších problémov, ktoré znemožnili nepretržitú premávku električiek a tak bola opätovne nasadzovaná náhradná autobusová doprava.
Obyvateľom Dúbravky teraz ostáva len dúfať, že onedlho bude trať fungovať a vyzerať tak ako mala pôvodne už 30. novembra.