V diskusii o MHD takmer 5 tisíc ľudí
BRATISLAVA - MAGISTRÁT. Do diskusie k návrhu Dopravného podniku Bratislava na možnú redukciu či rušenie spojov hromadnej dopravy sa zapojilo takmer 5 tisíc obyvateľov.
Na adresu mhd@bratislava.sk bolo doručených 396 vecných pripomienok a v 11 prípadoch bolo stanovisko Bratislavčanov doručené mestu poštou. Návrh na rušenie viacerých spojov považuje cestujúca verejnosť za neprijateľný, pretože týmto krokom sa zníži dopravná obslužnosť v rámci slovenskej metropoly, dôjde k zhoršeniu kvality cestovania mestskou dopravou. Diskutujúci zároveň zvýrazňujú fakt, že medzi aktuálne priority vedenia mesta patrí podpora ekologickej dopravy. Odľahčiť najfrekventovanejšie cestné ťahy od osobných automobilov môže len posilnenie a preferencia verejnej hromadnej dopravy. Dopravný podnik navrhol mestu zmeny v prípade 31 liniek z celkového počtu 114. Primátor Milan Ftáčnik považuje takýto návrh za neprijateľný a požiadal riaditeľa podniku, aby spoločnosť predložila podrobnú analýzu vyťaženosti dotknutých spojov a sumár opatrení, ktoré smerujú k šetreniu na bežnej prevádzke podniku. A až na základe vecných podkladov, záverov diskusie primátor rozhodne o miere redukcie hromadnej dopravy.
Najviac, takmer 1/3 doručených podnetov, sa týka zachovania expresnej linky 133, ktorá spája Dlhé diely s centrom mesta a linky 139, ktorú využívajú obyvatelia Starých gruntov. Takmer dvesto podnetov odvolávajúcich sa na úspešnú petíciu z minulého roka požaduje nerušiť linku 147, ktorá patrí do kategórie „minibusov“ a počas dňa ju využívajú bratislavskí seniori či študentmi z okolia Búdkovej ulice v smere na Hodžovo námestie. Rovnako sú obyvatelia za ponechanie linky 44, ktorá zabezpečuje dopravnú obslužnosť v kopcovitom teréne Kramárov. Verejná diskusia, ktorú spustilo hlavné mesto 9. augusta, vygenerovala aj názory, ktoré navrhujú obmedzenia intervalov v časovom sedle, redukciu liniek vo večerných hodinách a pri nočných spojoch. V niektorých prípadoch je podľa diskutujúcich tiež možné spájať, zosynchronizovať linky do jednej, a to mimo rannej a poobednej špičky (napr. linky 34 – 78, 65 – 67, 96 – 196), či zrušiť nevyťaženú linku k Divadlu Aréna.
Zdroj: Magistrát hl. m. SR Bratislava, Ľubomír ANDRASSY