Veľká ZMENA po 40 rokoch: Trolejbusy dnes vyrazili na cesty s novými ČÍSLAMI
Hlavným dôvodom, prečo DPB pristúpil k zmene označovania trolejbusových liniek, je nevyhnutnosť prenechania číselného radu 201 – 212 pre regionálne linky.
Od pondelka 1. 11. si budeme zvykať na nové čísla trolejbusov. Prečíslovanie podľa Bratislavského dopravného podniku (DPB) súvisí s plánovaným rozvojom trolejbusovej dopravy v hlavnom meste. Tá má byť rozšírená, modernejšia a rýchlejšia než doteraz.
„Vozidlový park už čoskoro rozšírime o ďalšie kusy hybridných trolejbusov, ktoré nasadíme aj na viaceré dnešné autobusové linky a transformuje ich na trolejbusové. Rozdiel medzi trolejbusovou a autobusovou dopravou sa vďaka hybridným vozidlám stiera, preto už nebude viac potrebné rozlišovať autobusové a trolejbusové čísla liniek,“ vysvetľuje DPB na svojom webe.
TÁTO rastlina kvári Bratislavu: TOXICKÝ "nezmar" za rok narastie až o 3 metre!
„Nové čísla trolejbusov budú reflektovať tzv. systém oblastného označovania liniek, ktorý bol zavedený ešte v rámci zmien MHD v 90. rokoch. Každá časť Bratislavy a regiónu v ňom má pridelené číslo. Napríklad Devín či Devínska Nová Ves je označená číslom 2, takže ju obsluhujú linky, ktorých čísla sa začínajú alebo končia číslicou 2 (20, 21, 23, 25, 26, 29, 92). V neposlednom rade budú dvojciferné čísla na LED displejoch aj zastávkach vozidiel čitateľnejšie z väčšej vzdialenosti,“ uvádza DPB.
Čísla prevezmú regionálne linky
Hlavným dôvodom, prečo DPB pristupuje k zmene označovania trolejbusových liniek už teraz, je nevyhnutnosť prenechania číselného radu 201 – 212 pre regionálne linky. V polovici novembra totiž v integrovanej doprave pribudnú nové linky na Záhorie, ktoré budú používať niektoré z uvoľnených čísiel.
Dvojaké označenie
DPB stanovil polročné prechodné obdobie, v rámci ktorého budú trolejbusové linky označené v cestovných poriadkoch a za predným sklom vozidiel duálne, čiže s použitím starého a nového čísla linky. O zmenách bude podnik informovať aj prostredníctvom informátorov priamo na vyťažených zastávkach a tiež online kampaňou na sociálnych sieťach.