Vianoce pre bratislavskú MHD: Po meste budú jazdiť NOVÉ, vyše 18-metrové kĺbové autobusy
Nové a moderné vozidlá MHD majú podľa jeho slov byť dôležitým impulzom, aby obyvatelia i návštevníci Bratislavy vo väčšej miere používali MHD.
V uliciach Bratislavy budú už onedlho premávať nové, vyše 18-metrové kĺbové autobusy Otokar Kent C. Z celkovej objednávky 70 kusov vozidiel prišlo v týchto dňoch prvých osem, ďalšie budú dodávané postupne v budúcom roku. Na piatkovom tlačovom brífingu o tom informoval primátor Bratislavy Matúš Vallo a predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Martin Rybanský.
„Sú to moderné nízkopodlažné autobusy s výkonnou klimatizáciou a modernými technológiami. Prvé dodané autobusy budú po administratívnych procesoch jazdiť v uliciach Bratislavy v priebehu najbližších týždňov,“ povedal Rybanský s tým, že ich nasadia na linky s kapacitným problémom. Nové autobusy nahradia tie nestaršie vo vozovom parku DPB.
POZOR! Regionálne AUTOBUSY budú v Bratislavskom kraji jazdiť v januári ZADARMO
Viac ľudí do MHD
Vallo hovorí o ďalšom vylepšení bratislavskej MHD. Nové a moderné vozidlá MHD majú podľa jeho slov byť dôležitým impulzom, aby obyvatelia i návštevníci Bratislavy vo väčšej miere používali MHD. „V tomto prípade sa bavíme o dobrom nákupe za dobrú cenu. Na každom autobuse oproti poslednému nákupu šetríme viac ako 70-tisíc eur dobrým verejným obstarávaním. Pre Bratislavu je to okolo päť miliónov eur, ktoré sme ušetrili,“ vyhlásil primátor.
Bratislavský mestský dopravca po verejnom obstarávaní ešte v máji podpísal rámcovú zmluvu so spoločnosťou Otokar Otomotiv na nákup 70 nových nízkopodlažných, nízkoemisných a kapacitných autobusov. Tento nákup podľa dopravcu znamená definitívnu rozlúčku so starými Karosami v bratislavských uliciach. Cena jedného nového kĺbového autobusu Otokar Kent C je 254 950 eur.
Moderný interiér
Interiér nových autobusov je klimatizovaný a farebne upravený s 39 hygienickými koženkovými sedadlami a s nerezovým prevedením držadiel. Samozrejmosťou sú aj sedadlá modrej farby vyhradené pre cestujúcich so zníženou pohyblivosťou a vyhradené priestory na invalidný vozík, detský kočík a bicykel. Nechýba ani WiFi pripojenie, USB nabíjačky a systém APC na automatické počítanie cestujúcich.
V autobusoch je aj kamerový a informačný systém vrátane hlásičov pre slabozrakých a nevidiacich. Súčasťou informačného systému budú aj vonkajšie plnofarebné informačné tabule a nové vnútorné informačné panely, ktoré zobrazujú aktuálne odchody ďalších relevantných liniek v reálnom čase.
Vozidla budú spĺňať emisnú normu Euro VI stupeň D, ktorú dopravca označuje ako najprísnejšiu.