Zo zastávky "viedenského typu" zatiaľ nič nebude. Projekt mesto pozastavilo
Nová električková zastávka mala mať 34 metrov ako na Floriánskom námestí. Jej vybudovanie malo stáť zhruba 200-tisíc eur.
Projekt vybudovania novej električkovej zastávky medzi Námestím SNP a východom z Laurinskej ulice v Bratislave, pri výškovej budove Manderlák, súčasne vedenie hlavného mesta pozastavilo. Potvrdil to hovorca Bratislavy Peter Bubla. Mesto pritom ešte v roku 2016 avizovalo, že táto zastávka by mala pribudnúť už v priebehu jari 2017.
Čaká sa na Mlynské Nivy
Magistrát svoje rozhodnutie zdôvodňuje projektom budúceho riešenia Kamenného námestia a aj riešenia obsluhy novovznikajúcej štvrte na Mlynských Nivách.
„Musíme najprv uzavrieť nadväzné časti (električka na Mlynské Nivy) a až následne budeme vedieť, v ktorej polohe bude môcť byť umiestnená zastávka v tomto prestupnom uzle,“ vysvetlil hovorca.
Projekt zastávky pod Manderlákom bol ohlásený v roku 2014. V roku 2016 bolo vypracované zadanie štúdie pre predmetnú zastávku. Mesto v roku 2016 avizovalo, že zastávka by mala pod Manderlákom pribudnúť už v priebehu jari 2017.
Doteraz sa tak nestalo. Do vybudovania zastávky však chcel magistrát čo najskôr zabezpečiť pre cestujúcich prestupovanie, a preto zriadil dve dočasné zastávky, a to na Námestí SNP pred Starou tržnicou a vedľa súčasnej zastávky električky na Kamennom námestí. Dočasne sa tak zabezpečil prestupový uzol pre linky električiek z Hlavnej stanice a z Rače v nadväznosti na novovybudovanú električkovú trať v Petržalke.
Mala stáť 200-tisíc eur
Vo februári 2018 mesto informovalo, že vybudovanie zastávky závisí od získania súhlasných stanovísk dotknutých orgánov, najmä krajského dopravného inšpektorátu a vydania stavebného povolenia.
Na jar 2018 avizovalo mesto realizáciu dopravného prieskumu, predloženie prepracovanej dokumentácie na dopravný inšpektorát, získanie od neho súhlasné stanovisko a dokončenie tak dokumentácie pre územné rozhodnutie.
Nová električková zastávka mala byť „viedenského typu“ a mať 34 metrov ako na Floriánskom námestí. Jej vybudovanie malo stáť zhruba 200-tisíc eur.
Mesto tak chcelo uľahčiť cestujúcim MHD cestovanie a dať viac možností na prestup na električky. Štandardne sa podľa samosprávy totiž električkové zastávky budujú približne každých 400 metrov.
Ak chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.